Ziyaretçilerin sokak lezzetlerine yönelik gastronomik imaj algısının satın alma niyetine etkisi: Antalya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yöresel lezzetlerin somut ve ulaşılabilir öğesi durumunda olan sokak lezzetleri, toplumların neyi, ne zaman, nasıl ve kimlerle tükettiğini gösteren önemli unsurlardır. Bu çalışmada Türkiye'nin turizm başkenti Antalya'da sunulan sokak lezzetlerine yönelik tüketicilerin zihinlerindeki gastronomik imaj ve tutumları incelenmiştir. Bu amaçla, 2019 yılı Nisan ve Temmuz ayları arasında 465 turistik tüketiciden elde edilen veriler istatistiksel olarak incelenmiş ve oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda katılımcıların %76,1'inin erkek, %23,9'unun kadınlardan oluştuğu, %32,3'ünün 34-41 yaş aralığında, %40'ının evli ve çocuklu olduğu ve %30,5'inin haftada 1 defa sokak lezzetleri tükettiği tespit edilmiştir. Sokak lezzetlerinin katılımcıların en çok arkadaşlarla beraberken veya yalnızken tercih edildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, sokak lezzetlerinin kısa zamanda hazırlanabilir ve günün herhangi bir saatinde herhangi bir yerde tüketiminin kolay olması özellikleri katılımcıların tercihlerinde etkili olmuştur. Oluşturulan hipotezler sayesinde sokak lezzetlerine yönelik tutumun, gastronomik imaj algısının ve satın alma niyetinin çeşitli demografik değişkenler açısından farklılıklar gösterdiği sonucu ortaya konulmuştur. Bu bulgular doğrultusunda konuya paydaş olan yerel yönetimlere, turizm pazarlamacılarına ve gelecekte sokak lezzetleri araştırmacılarına öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sokak lezzetleri, Gastronomik imaj, Satın alma niyeti, Antalya Street foods, which are the tangible and accessible elements of local flavors, are important factors that show societies consume what, with whom, when and how. In this study, gastronomic image in consumers' minds and attitudes towards the street foods presented in Antalya where Turkey's tourism capital, were investigated. For this purpose, in the year of 2019 between the months of April and July, data obtained from 465 tourist consumers were statistically analyzed and created hypotheses were tested. The findings showed that 76.1 % of the participants were male, 23.9 % were female, 32.3 % were between the age of 34-41, 40 % were married and have children, and 30.5 % were consuming street foods once in a week. It was determined that street foods are the most preferred by the participants when they are with their friends or when they are alone. Besides, the properties of street foods which are prepared in short time and easy to consume at any time of the day and anywhere, were affected the participants' choices.Thanks to the hypotheses, it has been revealed that the attitude towards street foods, the perception of gastronomic image and the intention to purchase differ in terms of various demographic variables. In line with these findings, suggestions were presented to local administrations, tourism marketers and future street foods researchers.Keywords: Street foods, Gastronomic image, Purchase intention, Antalya
Collections