Türkiye İş Kurumu`nun kurumsal imajının özel sektör işverenleri tarafından algılanma düzeyi ve işverenlerden alınan işgücü talebine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal imaj, günümüzde hem özel sektör hem de kamu kuruluşları içinönemli bir varlık değeridir. Kurumun doğal çevresinin, hedef kitlelerinin verakiplerinin kurumsal imajı nasıl algıladıkları, o kurumun başarılı olmasında vesürekliliğini sağlamasında en önemli etkenlerden bir tanesidir. Kurumun üstlendiğimisyonu, vizyonu, içinde bulunduğu topluma karşı sorumlulukları kurumsal imajınınen önemli unsurları arasında sayılabilir.Bu çalışmanın amacı; İŞKUR'un hedef kitlelerinden olan işveren kesimincealgılanan kurum kimliğinin ve kurumsal imajın incelenmesi, işverenlerden talepalmadaki başarısını nasıl etkilediği gibi konularda sorunlarını ortaya koymak veçözüm önerileri üretmektir.Bu amaçla Ankara İl Müdürlüğü Altındağ Hizmet Merkezi'ne kayıtlı işgücüçizelgesi giren 6439 açık iş yerinden 50 ve üzeri işçi çalıştıran 160 işyerine anketuygulanmıştır. Anket, Özgün Ayar (2009) ın, 'Kurumsal İmaj Yönetimi; Türkiye İşKurumu Örneği'araştırmasında kullandığı ölçekten faydalanılarak, literatür ileİŞKUR çalışanları ve işverenlerden alınan bilgilerle hazırlanmıştır. Ankettekullanılan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda kurumsal kimlik ögelerinin ve kurumsal imajındeğerlendirmesinde firma yetkililerinin İŞKUR'un hizmetleri hakkında bilgi sahibiolma, daha önce kurumdan hizmet alma, istihdam teşviklerinden yararlanma veişgücü taleplerinin karşılanma durumlarına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.İşverenlerden alınan işgücü taleplerinin karşılanma oranı arttıkça kurumsal imajalgısının da artacağı sonucuna ulaşılmıştır. Today corporate image is a significant value both for private sector and pupliccorporation. How the association is perceived by the target group, the naturalenvirontment of association and by its opponents is one of the most important factorsfor the associations to be successful and to maintain this success. The mission andthe vision the corporation adopted, and its responsibilities to the society which it isin, can be considered as one of the most important factors of corporate image.For his purpose; from the 6439 open work office which registered to AnkaraProvincial Directorate Altındağ Service Centre and input a labor force chart, a surveyis performed to 160 workplaces which employ fifty and over fifty workers. Thesurvey with the help of the scale Özgün Ayar (2009) used for her researches on`Corporate Image Management` and `Turkish Labor Organization Sample` isprepared with the information taken from the literatüre and Turkish EmployementOrganizations's employers and employees. The data used in the survey is analyzedwith the SPSS programme.At the end of the research, during the assesment of corparete image andcorporate identity elements, a meaningful differenties are found about the TurkishEmployement Organization's services which are like having knowledge, gettingservice previously from the corporation, utilizating of employement encouragement and meeting the demands of laborforce. It is concluded that; if the ration of meetingdemands of the employers'laborforce increases, the corparate image will increasetoo.
Collections