Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Menderes
dc.contributor.authorÖnal, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-07T11:01:19Z
dc.date.available2020-12-07T11:01:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136110
dc.description.abstractKurumsal imaj, günümüzde hem özel sektör hem de kamu kuruluşları içinönemli bir varlık değeridir. Kurumun doğal çevresinin, hedef kitlelerinin verakiplerinin kurumsal imajı nasıl algıladıkları, o kurumun başarılı olmasında vesürekliliğini sağlamasında en önemli etkenlerden bir tanesidir. Kurumun üstlendiğimisyonu, vizyonu, içinde bulunduğu topluma karşı sorumlulukları kurumsal imajınınen önemli unsurları arasında sayılabilir.Bu çalışmanın amacı; İŞKUR'un hedef kitlelerinden olan işveren kesimincealgılanan kurum kimliğinin ve kurumsal imajın incelenmesi, işverenlerden talepalmadaki başarısını nasıl etkilediği gibi konularda sorunlarını ortaya koymak veçözüm önerileri üretmektir.Bu amaçla Ankara İl Müdürlüğü Altındağ Hizmet Merkezi'ne kayıtlı işgücüçizelgesi giren 6439 açık iş yerinden 50 ve üzeri işçi çalıştıran 160 işyerine anketuygulanmıştır. Anket, Özgün Ayar (2009) ın, 'Kurumsal İmaj Yönetimi; Türkiye İşKurumu Örneği'araştırmasında kullandığı ölçekten faydalanılarak, literatür ileİŞKUR çalışanları ve işverenlerden alınan bilgilerle hazırlanmıştır. Ankettekullanılan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda kurumsal kimlik ögelerinin ve kurumsal imajındeğerlendirmesinde firma yetkililerinin İŞKUR'un hizmetleri hakkında bilgi sahibiolma, daha önce kurumdan hizmet alma, istihdam teşviklerinden yararlanma veişgücü taleplerinin karşılanma durumlarına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.İşverenlerden alınan işgücü taleplerinin karşılanma oranı arttıkça kurumsal imajalgısının da artacağı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractToday corporate image is a significant value both for private sector and pupliccorporation. How the association is perceived by the target group, the naturalenvirontment of association and by its opponents is one of the most important factorsfor the associations to be successful and to maintain this success. The mission andthe vision the corporation adopted, and its responsibilities to the society which it isin, can be considered as one of the most important factors of corporate image.For his purpose; from the 6439 open work office which registered to AnkaraProvincial Directorate Altındağ Service Centre and input a labor force chart, a surveyis performed to 160 workplaces which employ fifty and over fifty workers. Thesurvey with the help of the scale Özgün Ayar (2009) used for her researches on`Corporate Image Management` and `Turkish Labor Organization Sample` isprepared with the information taken from the literatüre and Turkish EmployementOrganizations's employers and employees. The data used in the survey is analyzedwith the SPSS programme.At the end of the research, during the assesment of corparete image andcorporate identity elements, a meaningful differenties are found about the TurkishEmployement Organization's services which are like having knowledge, gettingservice previously from the corporation, utilizating of employement encouragement and meeting the demands of laborforce. It is concluded that; if the ration of meetingdemands of the employers'laborforce increases, the corparate image will increasetoo.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye İş Kurumu`nun kurumsal imajının özel sektör işverenleri tarafından algılanma düzeyi ve işverenlerden alınan işgücü talebine etkisi
dc.title.alternativePerception level by private sector employers of Turkish Employement Organizations's corporate image and effect to getting labor demand from employers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAssociation of Work and Workman Foundation
dc.subject.ytmLabour demand
dc.subject.ytmEmployer
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCorporation image
dc.identifier.yokid10063761
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383708
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess