Pazarlama ve dağıtım politikalarında yazılım programlarının kullanılması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler için kritik rol oynayan pazarlama, satış ve dağıtım, tüketici için istediği ürünü istediği zaman ve yerde bulmasından dolayı önem kazanmaktadır. Son yıllarda bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin de gidererek artmasıyla işletmelerin sektörlerinde öne geçebilmeleri için bir takım modeller geliştirme ihtiyacı duymuşlardır. Firmaların arasında kızışan bu rekabet sonucunda yazılım destekli satış ve dağıtım modellerinde de gelişmeler yaşanmıştır. Günümüzdeki sert rekabet koşulları bilgiyi ön plana çıkarak fark yaratan bir güç haline gelmiştir. Dolayısıyla bu bilgiyi yönetme ihtiyacı, satış dağıtım modellerindeki gelişmeler ve bilişim teknolojilerindeki ilerlemelerin bir araya gelmesi ile yazılım destekli satış dağıtım sistemleri ortaya çıkmıştır. Kullanımı giderek yaygınlaşmaya başlayan yazılım destekli satış dağıtım sistemlerinin işletmelere sağladığı faydaların belirlenmesine yönelik bir araştırma yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda geliştirilen yazılımlar ile işletmelerin geleneksel yöntemlere göre gerçekleştirdikleri satış ve dağıtım faaliyetleri daha etkin ve sorunsuz olarak devam ettirdikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Distribütör, pazarlama, lojistik, dağıtım Strategies for marketing, sales and distribution are critical for companies to meet the needs of consumers everytime and everywhere. With rapid technological development, companies are also increasingly using different models to get ahead of competitors. As a result, software based sales and distribution models have become a popular tool, which can be a competitive advantage for a firm if effectively used. The research presented in this thesis focuses on the benefits of these software programs. Studies conducted for this research demonstrate that developed software systems increases efficiency and decreases the error rate in sales&distribution operations compared to traditional models. Keywords: Distributor, Marketing, Logistics, Distribution
Collections