Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçi, Yavuz
dc.contributor.authorYaşar, Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-07T10:57:15Z
dc.date.available2020-12-07T10:57:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135552
dc.description.abstractİşletmeler için kritik rol oynayan pazarlama, satış ve dağıtım, tüketici için istediği ürünü istediği zaman ve yerde bulmasından dolayı önem kazanmaktadır. Son yıllarda bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin de gidererek artmasıyla işletmelerin sektörlerinde öne geçebilmeleri için bir takım modeller geliştirme ihtiyacı duymuşlardır. Firmaların arasında kızışan bu rekabet sonucunda yazılım destekli satış ve dağıtım modellerinde de gelişmeler yaşanmıştır. Günümüzdeki sert rekabet koşulları bilgiyi ön plana çıkarak fark yaratan bir güç haline gelmiştir. Dolayısıyla bu bilgiyi yönetme ihtiyacı, satış dağıtım modellerindeki gelişmeler ve bilişim teknolojilerindeki ilerlemelerin bir araya gelmesi ile yazılım destekli satış dağıtım sistemleri ortaya çıkmıştır. Kullanımı giderek yaygınlaşmaya başlayan yazılım destekli satış dağıtım sistemlerinin işletmelere sağladığı faydaların belirlenmesine yönelik bir araştırma yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda geliştirilen yazılımlar ile işletmelerin geleneksel yöntemlere göre gerçekleştirdikleri satış ve dağıtım faaliyetleri daha etkin ve sorunsuz olarak devam ettirdikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Distribütör, pazarlama, lojistik, dağıtım
dc.description.abstractStrategies for marketing, sales and distribution are critical for companies to meet the needs of consumers everytime and everywhere. With rapid technological development, companies are also increasingly using different models to get ahead of competitors. As a result, software based sales and distribution models have become a popular tool, which can be a competitive advantage for a firm if effectively used. The research presented in this thesis focuses on the benefits of these software programs. Studies conducted for this research demonstrate that developed software systems increases efficiency and decreases the error rate in sales&distribution operations compared to traditional models. Keywords: Distributor, Marketing, Logistics, Distributionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama ve dağıtım politikalarında yazılım programlarının kullanılması üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the use of software programs in marketing and distribution strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistribution models
dc.subject.ytmComputer softwares
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmSoftware programs
dc.subject.ytmDistributor
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmDistribution
dc.identifier.yokid10049132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364975
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess