Okullarda çalışanların hizmetiçi eğitime yönelik algıları ve bunların iş tatminine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada örgütlerdeki işgörenlerin hizmet içi eğitim algıları ileiş tatminleri arasında bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiş, bu ilişkidekişisel değişkenlerin düzenleyici etkilerinin varlığı tespit edilmek istenmiştir. Bu bağlamda işgörenlerin hizmet içi eğitim algıları ile iş tatminleri arasındaki ilişki, çalışmada hem genel hem de kişisel özellikler kapsamında analizedilmiştir. Araştırma evrenini Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okulları'nda çalışan yaklaşık 5250 işgören oluşturmaktadır. Evrene ait örneklem sayısı, basit tesadüfi yöntemle 358 kişi olarak belirlenmiştir. Araştırmada anket yönteminden yararlanılmıştır. Anketler ortaokul ve lisede çalışan, yönetici ve çalışanlara uygulanmıştır. Anketlerde Clemenz tarafından geliştirilen hizmet içi eğitim algısı ölçeği ile Minnesota iş tatmini ölçeği kullanılmış, işgörenlerin kişisel özelliklerine ilişkin dört adet kapalı uçlu soruya yer verilmiştir. Cevaplar SPSS bilgisayar programına aktarılarak bir veri tabanı oluşturulmuş ve bu veriler frekans, ortalama, standart sapma ve Pearson korelasyonu gibi çeşitli istatistiki çözümlemeler kullanılarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda hizmet içi eğitim algısınınişgörenleriniş tatmindüzeyini etkilediği ve bu etkilerin derecesinin işgörenlerin unvan, cinsiyet, yaş kıdem gibi özelliklere göredeğişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. In this study, we investigated whether there is a relationship between in-service training perceptions and job satisfaction and whether there is a presence of the regulatory effect of individual variables. In this context, the relation between in-service training perceptions of workers and their job satisfaction has been analyzed on the scope of both general and characteristics of individuals. 5250 workers who work for Manisa National Education Headquarters constitute the population. Sample of the population has been determined as 358 with the help of the calculation of simple random sample. In the research, we benefited from survey technique. A questionnaire form was applied to the administrators and teachers who work at secondary- and high-schools. In the surveys, we have employed the scale of in-service training perceptions developed by Clemenz and Minnesota job satisfaction scale. We also have placed four implied questions in the surveys. A database has been established by transferring the answers to the SPSS computer programme and the data has been interpreted by using the statistical analysis such as frequency, mean, standard deviation and Pearon correlation. At the end of the study, we have found that the in-service training perceptions of workers affect the job satisfaction of workers and the size of the effects change in terms of positions, sex, age and the length of the service.
Collections