Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkoç, İrfan
dc.contributor.authorKarabulut, Emin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:54:24Z
dc.date.available2020-12-07T10:54:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135171
dc.description.abstractAraştırmada örgütlerdeki işgörenlerin hizmet içi eğitim algıları ileiş tatminleri arasında bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiş, bu ilişkidekişisel değişkenlerin düzenleyici etkilerinin varlığı tespit edilmek istenmiştir. Bu bağlamda işgörenlerin hizmet içi eğitim algıları ile iş tatminleri arasındaki ilişki, çalışmada hem genel hem de kişisel özellikler kapsamında analizedilmiştir. Araştırma evrenini Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okulları'nda çalışan yaklaşık 5250 işgören oluşturmaktadır. Evrene ait örneklem sayısı, basit tesadüfi yöntemle 358 kişi olarak belirlenmiştir. Araştırmada anket yönteminden yararlanılmıştır. Anketler ortaokul ve lisede çalışan, yönetici ve çalışanlara uygulanmıştır. Anketlerde Clemenz tarafından geliştirilen hizmet içi eğitim algısı ölçeği ile Minnesota iş tatmini ölçeği kullanılmış, işgörenlerin kişisel özelliklerine ilişkin dört adet kapalı uçlu soruya yer verilmiştir. Cevaplar SPSS bilgisayar programına aktarılarak bir veri tabanı oluşturulmuş ve bu veriler frekans, ortalama, standart sapma ve Pearson korelasyonu gibi çeşitli istatistiki çözümlemeler kullanılarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda hizmet içi eğitim algısınınişgörenleriniş tatmindüzeyini etkilediği ve bu etkilerin derecesinin işgörenlerin unvan, cinsiyet, yaş kıdem gibi özelliklere göredeğişiklik gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, we investigated whether there is a relationship between in-service training perceptions and job satisfaction and whether there is a presence of the regulatory effect of individual variables. In this context, the relation between in-service training perceptions of workers and their job satisfaction has been analyzed on the scope of both general and characteristics of individuals. 5250 workers who work for Manisa National Education Headquarters constitute the population. Sample of the population has been determined as 358 with the help of the calculation of simple random sample. In the research, we benefited from survey technique. A questionnaire form was applied to the administrators and teachers who work at secondary- and high-schools. In the surveys, we have employed the scale of in-service training perceptions developed by Clemenz and Minnesota job satisfaction scale. We also have placed four implied questions in the surveys. A database has been established by transferring the answers to the SPSS computer programme and the data has been interpreted by using the statistical analysis such as frequency, mean, standard deviation and Pearon correlation. At the end of the study, we have found that the in-service training perceptions of workers affect the job satisfaction of workers and the size of the effects change in terms of positions, sex, age and the length of the service.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkullarda çalışanların hizmetiçi eğitime yönelik algıları ve bunların iş tatminine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe perceptions of the school employees toward in-training and investigating their effects on working performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid10096825
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423186
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess