Kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkileri: Otel işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal itibara etkilerinin ölçülmesi ve bu konuda üç, dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgören profil desteği alınarak etkilerinin ölçülmesidir. Araştırmanın evrenini İç Anadolu Bölgesinin, Nevşehir, Kayseri ve Sivas illerinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otellerin personeli oluşturmaktadır. Araştırma anket tekniğine dayalı yürütülmüştür. Araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ile ilgili iki ölçekten oluşan anket kullanılmıştır. Kurumsal itibar ile ilgili anket soruları için, Çalışkan ve Ünüsan'ın (2011) uyguladığı toplam 26 maddelik ölçekten yararlanılmıştır. Kurumsal itibar ölçeği için ise, Baran ve ark. (2009)'nın çalışmasındaki 32 maddelik ölçek uygulanmıştır. Anketler işgörenlere bağımsız bir şekilde uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS programında Regresyon ve Faktör analizleri yöntemiyle sonuçlandırılmıştır. İstatistiksel olarak Gönüllü Sosyal Sorumluluk, Etik Sosyal Sorumluluk, Ekonomik Sosyal Sorumluluk, Yasal Sosyal Sorumluluk ilişkileri karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonucunda, kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkisinin yüksek olduğu, kurumsal sosyal sorumluluk alt boyutlarından gönüllü ve etik sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkileri bulunurken etik ve yasal sosyal sorumlulukların işletmelerin kurumsal itibarına bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal itibar, Kurumsal sosyal sorumluluk, Oteller The aim of this study corporate social responsibility activities of Corporate Reputation to measure theeffects and three for that matter, is to measure the impact on the employee profile support in four and five star hotels. The research sample of the Central Anatolia Region, Nevsehir, Kayseri and Sivas operating in three, four and five star hotel is comprised of staff. Research was conducted based on survey techniques. Surveys employees who were administered independently. The survey results were finalized with SPSS regression and factor analys is method. Statistically Voluntary Social Responsibility, Ethics, Social Responsibility, Economic, Social Responsibility, Social Responsibility Legal relations are compared. As a result, Research, Corporate Social Responsibility and Corporate Reputation of impact was higher, volunteer, the size of the Corporate Social Responsibility Ethics lower' ve found social responsibility Corporate Reputation effects Inc. Legal Ethics From the corporate social responsibility of business has been concluded are not used in a domain.Keywords: Corporate Reputation, Corporate Social Responsibility, Hotels
Collections