Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgül, Barış
dc.contributor.authorİnceöz, Serap
dc.date.accessioned2020-12-07T10:52:09Z
dc.date.available2020-12-07T10:52:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134879
dc.description.abstractAraştırmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal itibara etkilerinin ölçülmesi ve bu konuda üç, dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgören profil desteği alınarak etkilerinin ölçülmesidir. Araştırmanın evrenini İç Anadolu Bölgesinin, Nevşehir, Kayseri ve Sivas illerinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otellerin personeli oluşturmaktadır. Araştırma anket tekniğine dayalı yürütülmüştür. Araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ile ilgili iki ölçekten oluşan anket kullanılmıştır. Kurumsal itibar ile ilgili anket soruları için, Çalışkan ve Ünüsan'ın (2011) uyguladığı toplam 26 maddelik ölçekten yararlanılmıştır. Kurumsal itibar ölçeği için ise, Baran ve ark. (2009)'nın çalışmasındaki 32 maddelik ölçek uygulanmıştır. Anketler işgörenlere bağımsız bir şekilde uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS programında Regresyon ve Faktör analizleri yöntemiyle sonuçlandırılmıştır. İstatistiksel olarak Gönüllü Sosyal Sorumluluk, Etik Sosyal Sorumluluk, Ekonomik Sosyal Sorumluluk, Yasal Sosyal Sorumluluk ilişkileri karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonucunda, kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkisinin yüksek olduğu, kurumsal sosyal sorumluluk alt boyutlarından gönüllü ve etik sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkileri bulunurken etik ve yasal sosyal sorumlulukların işletmelerin kurumsal itibarına bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal itibar, Kurumsal sosyal sorumluluk, Oteller 
dc.description.abstractThe aim of this study corporate social responsibility activities of Corporate Reputation to measure theeffects and three for that matter, is to measure the impact on the employee profile support in four and five star hotels. The research sample of the Central Anatolia Region, Nevsehir, Kayseri and Sivas operating in three, four and five star hotel is comprised of staff. Research was conducted based on survey techniques. Surveys employees who were administered independently. The survey results were finalized with SPSS regression and factor analys is method. Statistically Voluntary Social Responsibility, Ethics, Social Responsibility, Economic, Social Responsibility, Social Responsibility Legal relations are compared. As a result, Research, Corporate Social Responsibility and Corporate Reputation of impact was higher, volunteer, the size of the Corporate Social Responsibility Ethics lower' ve found social responsibility Corporate Reputation effects Inc. Legal Ethics From the corporate social responsibility of business has been concluded are not used in a domain.Keywords: Corporate Reputation, Corporate Social Responsibility, Hotelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibara etkileri: Otel işletmelerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeCorporate social responsibility corporate reputation effects: A research for the hotel business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10069697
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383719
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess