Otantik liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerine etkisi: öğretmenlere yönelik analitik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilginin ve bilgiye sahip insanın önemli olduğu çağımızda eğitim kurumlarının girdi-işlem-çıktı döngüsünün her aşamasında insan öğesi söz konusudur. Bu bağlamda eğitim kurumlarında en önemli unsurun insan olması, amaçlara ulaşmada öğretmelerin kurumlarıyla özdeşleşmelerinin ne derece önemli olduğunu göstermektedir. Okul kurumunun verimliliğini arttırma noktasında kilit role sahip okul yöneticilerinin, bu yöndeki rollerinin gereklerini yerine getirmede onlara bir bakış açısı sunan otantik liderlik davranışlarının öğretmenlerin özdeşleşmeleri üzerine etkisinin tespit edilmesi özgün bir çalışma olarak litaratüre katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, otantik liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini incelemektir. İzmir ili Bornova ve Bayraklı ilçesi ilköğretim okullarındaki 426 öğretmenden elde edilen verilerin analizinde stepwise regresyon analizi kullanıldı. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, otantik liderliğin tüm boyutlarıyla özdeşleşme arasında düşük ancak istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir ilişki mevcuttur. Öğretmenlerin algılamalarına bağlı olarak okul yöneticilerini otantik liderlik boyutlarından sadece öz farkındalıklarının kurumlarıyla özdeşleşmeleri üzerine pozitif etkiye sahip olduğu görülmektedir. Buradan hareketle otantik liderliğin özfarkındalık boyutunun özdeşleşmenin en önemli tahmincisi olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Otantik liderlik, örgütsel özdeşleşme, eğitim örgütleri Humans have an impact on each stage of the input-process-output cycle incurrent age of information in which well-informed humans are crucial. In thisregard, the fact that the most significant element in educational institutions is humanshows how important the identification of teachers with their institution is inachieving the goals. School leaders play a key role in enhancing the efficiency inschools. A study to reveal the impact of authentic leadership behaviors, whichprovide an insight to school leaders in enhancing the efficiency, on the identificationof teachers will be an original work and make a contribution to the literature.The aim of this study is to analyze the impact of authentic leadership onorganizational identification. Stepwise regression analysis was used in evaluating thedata collected from 426 teachers in Bornova and Bayraklı districts of İzmir.In line with the findings of research, it was revealed that between thedimensions of authentic leadership and identification exists a low yet statisticallypositive relation. It was shown that based on perception of the teachers, only self-awareness ofXII school leaders among the dimensions of authentic leadership has a positive impaction organizational identification. it can be argued that self-awareness dimension of authentic leadership is the most important estimator in identification.Keywords: Authentic Leadership, Organizational Identification,Educational Institutions
Collections