Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıraklar, Nurcan Hakan
dc.contributor.authorŞen, Züleyha
dc.date.accessioned2020-12-07T10:50:27Z
dc.date.available2020-12-07T10:50:27Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134682
dc.description.abstractBilginin ve bilgiye sahip insanın önemli olduğu çağımızda eğitim kurumlarının girdi-işlem-çıktı döngüsünün her aşamasında insan öğesi söz konusudur. Bu bağlamda eğitim kurumlarında en önemli unsurun insan olması, amaçlara ulaşmada öğretmelerin kurumlarıyla özdeşleşmelerinin ne derece önemli olduğunu göstermektedir. Okul kurumunun verimliliğini arttırma noktasında kilit role sahip okul yöneticilerinin, bu yöndeki rollerinin gereklerini yerine getirmede onlara bir bakış açısı sunan otantik liderlik davranışlarının öğretmenlerin özdeşleşmeleri üzerine etkisinin tespit edilmesi özgün bir çalışma olarak litaratüre katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, otantik liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini incelemektir. İzmir ili Bornova ve Bayraklı ilçesi ilköğretim okullarındaki 426 öğretmenden elde edilen verilerin analizinde stepwise regresyon analizi kullanıldı. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, otantik liderliğin tüm boyutlarıyla özdeşleşme arasında düşük ancak istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir ilişki mevcuttur. Öğretmenlerin algılamalarına bağlı olarak okul yöneticilerini otantik liderlik boyutlarından sadece öz farkındalıklarının kurumlarıyla özdeşleşmeleri üzerine pozitif etkiye sahip olduğu görülmektedir. Buradan hareketle otantik liderliğin özfarkındalık boyutunun özdeşleşmenin en önemli tahmincisi olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Otantik liderlik, örgütsel özdeşleşme, eğitim örgütleri
dc.description.abstractHumans have an impact on each stage of the input-process-output cycle incurrent age of information in which well-informed humans are crucial. In thisregard, the fact that the most significant element in educational institutions is humanshows how important the identification of teachers with their institution is inachieving the goals. School leaders play a key role in enhancing the efficiency inschools. A study to reveal the impact of authentic leadership behaviors, whichprovide an insight to school leaders in enhancing the efficiency, on the identificationof teachers will be an original work and make a contribution to the literature.The aim of this study is to analyze the impact of authentic leadership onorganizational identification. Stepwise regression analysis was used in evaluating thedata collected from 426 teachers in Bornova and Bayraklı districts of İzmir.In line with the findings of research, it was revealed that between thedimensions of authentic leadership and identification exists a low yet statisticallypositive relation. It was shown that based on perception of the teachers, only self-awareness ofXII school leaders among the dimensions of authentic leadership has a positive impaction organizational identification. it can be argued that self-awareness dimension of authentic leadership is the most important estimator in identification.Keywords: Authentic Leadership, Organizational Identification,Educational Institutionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtantik liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerine etkisi: öğretmenlere yönelik analitik bir inceleme
dc.title.alternativeThe effects of authentic leadership on organizational identification: an analytical study on teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10073454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616111
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess