İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 739
-
Okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişkinin, öğretmen algılarına göre belirlenmesine yöneliktir. Bu araştırmada, okul ... -
Okul yöneticisi ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Esenyurt örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenme tutumlarını araştırmak amacıyla yapılan bu araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013 – 2014 eğitim - öğretim yılında İstanbul ... -
Türk dünyası birlik yönetimini engelleyen alfabe ve dil faktörü
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tarihte ve günümüzde, Türk dünyasının fizikî veya coğrafî olarak birleştirilmesi hususunda çeşitli görüş ve düşünceler ortaya konulmuştur. Türklerin yaşadığı coğrafyanın çok geniş olması, dünyada ve özellikle Avrasya'daki ... -
Aktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, öz yeterlikleri ve yaratıcılıkları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012 - 2013 öğretim ... -
Öğrencilerin dershaneye yönelik düşüncelerinin analizi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanlığın çağdaşlaşması, ilkel toplumlardan medeni toplumlar haline gelmesi, eğitim sayesinde gerçekleşmiştir. Eğitim- öğretim şekilleri ve eğitimin verildiği alanlar, insanlığın ... -
Kariyer basamakları sistemine göre öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığının uygulamaya geçirdiği kariyer basamakları sistemi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arası bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada İstanbul İli Kartal ilçesindeki ... -
Öğretmenlerin denetim uygulamalarına dönük görüşlerinin mesleki doyum ve tutum açısından incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın ana amacı `öğretmenlerin denetim uygulamalarına dönük görüşlerinin mesleki doyum ve tutum açısından ilişkilerini ortaya koymak olarak'' belirlenmiştir. Bu sebeple bu araştırma ilişkisel tarama ... -
Öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performans arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın ana amacı öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performansları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'un Sultanbeyli ilçesindeki ilkokul, Ortaokul ... -
Öğrencilerin yaşam amaçlarıyla gelecek kaygısı arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-12)Bu çalışmada, ortaöğretim öğrencilerinin yaşam amaçlarıyla gelecek kaygısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili Maltepe ... -
Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, uzun yıllar eğitim sistemimizde hakim olan klasik anlayışlardan önemli farklılıklar getirmiş olan yapılandırmacılığın, sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları incelendi. İstanbul ili Küçükçekmece ... -
Yönetici ve öğretmenlerin ortaöğretim okullarındaki disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma resmi liselerde öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, görev (yönetici-öğretmen), okul türü, eğitim düzeyi, yaş, kıdem, mezun olunan ... -
Katılım bankalarında kurumsal sosyal sorumluluk
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Faizsizlik prensibini benimseyen ve finansal ihtiyaçlarını bu ilkeler doğrultusunda gidermek isteyen halk katılım bankalarını tercih etmektedir. Her kurum gibi katılım bankalarının da topluma karşı kanuni ve sosyal ... -
Katılım bankalarında verilen hizmetiçi eğitimin iş tatmini üzerine etkileri (Katılım bankalarında çalışan personel üzerinde bir uygulama)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Katılım bankaları, İslam toplumunun ihtiyaçlarına faiz kullanmadan cevap veren kuruluşlar olarak tanımlanabilir. Faizsiz bankacılık, paranın alınıp satılan bir mal değil, bir değişim aracı olması ilkesiyle bağdaştırılabi ... -
Sağlık Meslek Lisesi yöneticilerinin liderlik vasıfları ile meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Sağlık Meslek Lisesi yöneticilerinin liderlik vasıfları ile meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı ve bu düzeylerin bazı değişkenlere göre (yaş, ... -
12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasını sağlayan yasal düzenleme (4+4+4) üzerine öğretmen ve öğrencilerde oluşan algıları tespit etmektir. Farklı algıları, nedenleriyle açıklamak için İstanbul ... -
Ortaokul kurumlarında stres yaratan belirgin yönetici davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki: İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi örneği
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, `Ortaokul Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Stres Yaratan Belirgin Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi` ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini İstanbul ... -
Eğitim yöneticilerinin yönetim ve öğretmenleri etkileme becerilerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilkokul yöneticilerinin yönetim becerileri ile öğretmenleri etkileme özellikleri arasındaki ilişki öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden ... -
İlkokul yöneticilerinin ve sınıf öğretmenlerinin çatışma çözme becerileri ile stresle başa çıkma yöntemleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çatışma, farklı fikirdeki bireyler arasındaki etkileşimin doğal ve kaçınılmaz bir sonucudur. Ortaya çıkan bu çatışmayı yönetim biçimi ise bu kaçınılmaz sonucun faydasını veya zararını ortaya koymaktadır. Çatışma ortamının ... -
Okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri açısından algılamalarında farklılıklar ... -
Liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi kapsamında `liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının` öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ...