Katılım bankalarında verilen hizmetiçi eğitimin iş tatmini üzerine etkileri (Katılım bankalarında çalışan personel üzerinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Katılım bankaları, İslam toplumunun ihtiyaçlarına faiz kullanmadan cevap veren kuruluşlar olarak tanımlanabilir. Faizsiz bankacılık, paranın alınıp satılan bir mal değil, bir değişim aracı olması ilkesiyle bağdaştırılabilir.Günümüzde katılım bankaları hizmetlerinde büyük gelişmeler görülmektedir. Banka sayılarının artışına paralel olarak sundukları hizmet çeşitleri de dolaylı olarak artmaktadır. Birçok banka danışmanlık hizmetleri, kurumsal, bireysel bankacılık veya internet bankacılığı gibi unsurlara ağırlık vermeye başlamıştır. İçinde bulunduğumuz ortamda yaşanan yoğun rekabet şartları, tüm işletmelerde olduğu gibi bankaların da başarısında yatan en önemli unsurlarından birisinin çalışan personelin iş tatmininin iyi olması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bankalar, faaliyetlerini sürdürebilmek için diğer sektörlerde faaliyette bulunan işletmelerden daha fazla personelin iş tatminine önem vermek zorundadırlar. Bu personel odaklı faaliyetin amacı, bankanın personeline verdiği hizmet içi eğitim ile personeli ön plana çıkartarak onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini belirleyip iş tatminini sağlayarak kaliteli hizmet sunmaya çalışmak olmalıdır.Bu araştırmanın konusunu katılım bankası personeli ve hizmet içi eğitim sürecinin banka çalışanlarının iş tatmini üzerine etkisinin araştırılması oluşturmaktadır. Bu amaçla çalışmanın birinci bölümünde katılım bankaları hakkında genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde hizmet içi eğitim süreci genel olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise yirmi iki sorudan oluşan bir anket çalışması ile katılım bankalarında çalışan personele verilen hizmet içi eğitimlerin personel iş tatminine olan etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Tez çalışmasının bu kısmında anket çalışması ve sonuçlarının analizine yer verilmiş olup bu doğrultuda sonuç ve öneriler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Katılım Bankası, Personel Eğitimi, Hizmet İçi Eğitim, İş Tatmini Participation banks can be described as institutions which fulfill the needs of Islamic society without using interest. Interest-free banking can be associated with the principle of taking money as a means of exchange not a commodity.Nowadays, significant developments in the services of participation banks are seen. In parallel with the increase in the number of banks, the kinds of services they offer increase, too. Many banks give weight to the factors like consultancy services, corporate banking, retail banking and internet banking. The conditions of fierce competition which are experienced in the environment where we all live put down to the fact that as is the case with all enterprises, one of the most important underlying factors of the success of banks must be high job satisfaction of the personnel. In order to carry on the activity, the banks need to give more importance to the job satisfaction of the personnel than institutions function in other sectors. The aim of this personnel-focused activity must be to provide quality service by bringing the personnel into the forefront via the in-service-training which the banks offer to the personnel and by ensuring the job satisfaction via the determination of needs and expectations of the personnel. The subject of this research is investigation of the impact of the personnel of participation bank and in-service training process on job satisfaction of the bank personnel. For that purpose, in the first part of the study, general information regarding participation banks is relayed. In the second part, in-service training process is explained with broad strokes. In the third part, with a survey study composing of twenty two questions, it is aimed to put forward the impact of in-service training, which is given to the personnel of participation banks, on job satisfaction of the personnel. In that part of thesis study, the analysis of survey study and its results is given and in this direction, related results and suggestions are given.Key Words: Participation bank, training of the personnel, in-service training,job satisfaction
Collections