Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, uzun yıllar eğitim sistemimizde hakim olan klasik anlayışlardan önemli farklılıklar getirmiş olan yapılandırmacılığın, sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları incelendi. İstanbul ili Küçükçekmece İlçesindeki Gülten Özaydın Lisesi, Zühtü Şenyuva İlkokulu ve Zühtü Şenyuva Ortaokulu'ndan 30 öğretmen, gönüllülük esasına dayalı olarak ankete katkı sağladı. Anket tekniğinde likert ölçeği kullanılmış olup, nitel yöntemle uygulandı. Yapılandırmacı anlayış ile birlikte, `öğrencilerin ezberci öğrenmeye daha az meyilli oldukları`, önemli bir bulgu oldu. Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımın farklı strateji, yöntem ve tekniklerini iyi düzeyde kullandıkları sonucuna ulaşıldı. Yapılandırmacı yaklaşımın, bireyin eleştirel düşünme, sorgulama, problem çözme, girişimci olma ve karar verme becerilerinin geliştirilmesini ön plana çıkardığı sonucuna ulaşıldı.Yapılandırmacı bir sınıf ortamında öğretim, etkin öğrenmeyi destekleyen bilişsel üst düzey becerilerin kullanılmasına olanak sağlayan işbirlikçi çalışmaya ve paylaşıma, probleme dayalı etkinliklere, sorgulamaya, araştırmaya, tartışmaya yer veren gerçek etkinliklerle yürütüldüğünde çok daha faydalı olduğu sonucuna ulaşıldı. Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacı yaklaşım (constructivism), sınıf yönetimi, öğrenme süreci, öğretmen. In this research, the reflections of The Constructivist Approach on classroom management and the learning process, which brought significant changes to our prevailing educational system and lasted for many years, were analysed. Thirty teachers from different schools in Istanbul, Kucukcekmece such as Gulten Ozaydın High School, Zuhtu Senyuva Primary and Secondary School contributed to the sudy on a voluntary basis. In this research Likert Scale is used.In addition to this, Qulitative Method was performed. It is found that, with the constuctivist understanding, students tend towards less rote learning.The study showed that teachers use high - level different strategies, methods and techniques of the constructivist approach. Furthermore, researches found that the contrastivist approach allows students to bring forward some abilities like critical thinking, interrogating, problem solving, becoming an entrepreneur and decision making.The contrastivist approach is much more useful in a classroom when it is used along with the activities like collaborative working and sharing, problem-based activities, researching, discussing which helps students use high-level cognitive skills that active learning. In this research it is concluded that the constructivist approach allows for the elimination of obstacles encountered in practice by the teachers when it is adopted more.Key Phrases: The Contstructivist Approach, classroom management, learning process, teacher.
Collections