TEZLER: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 182
-
Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme motivasyonlarına sınav kaygısının etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışma ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersini öğrenme motivasyonlarına sınav kaygısının etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca farklı değişkenlere göre öğrencilerin fen öğrenme ... -
Öğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu çalışma '' Dünyamız'' ünitesi için öğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. Sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkilerini belirlemek ... -
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerindeki yeterliliklerine ilişkin görüşleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerindeki yeterlilik düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemek, kendilerini hangi alt boyutlarda (planlama ve derse hazırlık, öğretim, strateji, yöntem ... -
Kavram karikatürlerinin 6. sınıf öğrencilerinin dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvet kavramlarını anlamalarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışma kavram karikatürlerinin 6. sınıf öğrencilerinin dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvet kavramlarını anlamalarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2017-2018 eğitim öğretim yılının 1. ... -
Aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu araştırmanın amacı; aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları, derslere yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini inceleyen deneysel ve yarı deneysel çalışmaların ulaştığı ... -
Çizgi filmlerdeki baskın kişilik özelliklerinin çocuklar üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmada çizgi filmlerdeki baskın kişilik özelliklerinin çocuklar üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma modellerinden temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubunu, ... -
Farklılıklar yönetimine ilişkin yönetici görüşleri ile yöneticilerin empatik eğilimlerinin karşılaştırılması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu araştırmada Diyarbakır İl Merkezindeki İlçelerde görev yapan okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkin görüşleri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematikle baş etme ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematiksel akıl yürütmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin, cebir öğrenme alanında matematiksel akıl yürütme becerileri (MAYT), problem çözmede yansıtıcı düşünme becerileri (PÇYD) ve matematikle baş etmeleri (MBE) arasındaki ilişki ... -
Matematik öğretmenlerine kavram haritası geliştirmeleri için tasarlanmış bir hizmet içi eğitim çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenlerinin kavram haritası bilgi, beceri, inanç, istek ve farkındalıklarını arttırmaya yönelik bir hizmet içi eğitim planlamak, uygulamak, hizmet içi eğitimi değerlendirmek ve görev yapılan ... -
Fen alanları öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı fen alanları öğretmen adaylarının öğretimde WEB 2.0 araçlarının kullanımına yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesidir. Bu amaçla Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ... -
Sınıf öğretmenlerinin farklı kültürel yapıdan gelen öğrencilere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Eğitim öğretim sürecinin etkinliğini ve çağın gereklerine uygunluğunu etkileyen pek çok etken vardır. Bu etkenler arasında öğretmenler kilit konumdadır. Öğretmenlerin çağın gerekleri doğrultusunda sahip olması gereken ... -
Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarının 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu araştırmada, gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre tasarlanan etkinliklerle öğretimin 6. sınıf matematik dersinde çarpanlar ve katlar konusunda öğrenci başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. ... -
Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Günümüzde sosyal ve ekonomik hayat bilimsel gelişmelerle orantılı olarak değişmekte ve gelişmektedir. Ülkelerin sosyal ve ekonomik refahı, bir bakıma o ülkenin bilim ve teknoloji alanındaki gelişmişlik seviyesine bağlıdır. ... -
Dezavantajlı sınıflarda stem uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı; dezavantajlı sınıflarda eğitim gören çocukların STEM eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Yapılan çalışmada nitel analiz yöntemi tercih edilerek dezavantajlı sınıflar içerisinden STEM ... -
Öğretmenlerin disiplini sağlama yaklaşımları ile öğrencilerin sınıf iklimi algıları ve öğretimsel muhalefet davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin disiplin yaklaşımları ile sınıf iklimi ve öğretimsel muhalefet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin farklı matematiksel modelleme problemlerindeki becerilerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Matematiksel modelleme, matematiksel sembollerin, kavramların ve becerilerin işe koşulduğu, gerçek yaşam ile matematiğin ilişkilendirildiği bir süreci açıklar. Matematiksel modelleme problemleri, öğrencilerin bir durumu ... -
Ortaokullarda görülen şiddetin kaynaklarına ilişkin öğretmen görüşleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Araştırmanın amacı, ortaokullardaki şiddetin kaynaklarını belirlemek için öğretmen görüşlerini belirlemektir. Son zamanlarda okullarda meydana gelen şiddet, kaygı verici düzeyde arttığı gözlemlenmiştir. Okullarda meydana ... -
Oyunlarla desteklenmiş TGA (Tahmin et-gözle-açıkla) yöntemine dayalı etkinliklerin 10. sınıf öğrencilerinin fizik (Basınç ve kaldırma kuvveti ünitesi) başarısına ve fiziğe yönelik metaforik algılarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmada, Oyunlarla Desteklenmiş TGA (Tahmin Et-Gözle-Açıkla) Yönteminin 10.sınıf öğrencilerinin fizik dersi basınç ve kaldırma kuvveti ünitesindeki başarılarına ve fizik dersine yönelik metaforik algılarına etkisinin ... -
Ortaokul yöneticilerinin liderlik stilleri ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algıları temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları liderlik stillerinin ... -
Lise yabancı dil öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-19)Bu araştırmanın amacı, lise yabancı dil öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu araştırma, tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ili ...