Fen alanları öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen alanları öğretmen adaylarının öğretimde WEB 2.0 araçlarının kullanımına yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesidir. Bu amaçla Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi fen bilgisi, biyoloji, fizik ve kimya öğretmeni adaylarının WEB 2.0 uygulamalarının öğretim faaliyetlerinde kullanılmasına yönelik görüşlerinin yaş, cinsiyet, bölüm, bilgisayar kullanım düzeyi, WEB 2.0 teknolojileri kullanım yılı, kullanım türü ve öğretimde kullanılabilirliği değişkenlerine göre değişiklik gösterip göstermediği belirlenmiştir. Araştırmanın modeli nicel araştırma modellerinden olan betimsel tarama modelidir. Bu amaçla çalışanların öğretim ortamlarında WEB 2.0 uygulamalarının kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi için üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anket formu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi fen bilgisi, fizik, kimya ve biyoloji bölümlerinde öğrenim gören 140 öğretmen adayına uygulanmış ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının WEB 2.0 uygulamalarının sınıf ortamında kullanılmasının öğretim faaliyetlerinin etkililiğini ve öğretimin kalitesini arttıracağını, kullanımının kolay olacağı, sınıf ortamında işbirliği ve dayanışmayı artıracağı ve öğretmenin derslerde kullandıkları öğretim tekniklerini destekleyen bir yapıya sahip olduğunu; WEB 2.0 uygulamalarının lisans düzeyinde kullanımının kendisine fayda sağlayacağını, öğrenimin kalitesini arttıracağını, öğrencinin motivasyon düzeyini arttıracağı ve zaman problemi yaşamaksızın üniversitelerde düzenlenen kurs faaliyetlerine katılabilmeyi kolaylaştıracağını düşündükleri belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının öğretim ortamlarında WEB 2.0 kullanımına yönelik görüşlerinin olumlu yönde ve yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the views of preservice science teachers about the use of WEB 2.0 applications in teaching in terms of various variables.For this purpose, it was determined Dicle University Ziya Gökalp Faculty of Education, science, biology, physics and chemistry preservice teachers' views according to the variables that; the use of WEB 2.0 applications in teaching activities age, gender, department, computer use level, WEB 2.0 technologies usage year, type of use and availability of teaching.The research model is a descriptive survey model which is one of the quantitive research models. For this purpose, a questionnaire consisting of three parts was used to determine the views of preservice science teachers about the use of WEB 2.0 applications in their teaching environments. The questionnaire form was applied to the preservice science teachers of science, physics, chemistry and biology departments of Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty and analyzed by descriptive analysis method.As a result of the research, it was stated that the use of WEB 2.0 applications in the classroom environment will increase the effectiveness of teaching activities and the quality of teaching, it will be easy to use, will increase cooperation and solidarity in the classroom environment and that the teacher has a structure that supports the teaching techniques used in the lessons, It was determined that the use of WEB 2.0 applications at the undergraduate level would benefit him, increase the quality of learning, increase the motivation level of the student and facilitate the participation in the course activities organized in universities without time problems. As a result, it was determined that the opinions of preservice science teachers about using WEB 2.0 in teaching environments were positive and high level.
Collections