Matematik öğretmenlerine kavram haritası geliştirmeleri için tasarlanmış bir hizmet içi eğitim çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenlerinin kavram haritası bilgi, beceri, inanç, istek ve farkındalıklarını arttırmaya yönelik bir hizmet içi eğitim planlamak, uygulamak, hizmet içi eğitimi değerlendirmek ve görev yapılan kademe ile mesleki hizmet süresinin bunlara etkisini incelemektir. Bu çalışmada bir durum derinlemesine incelemeye çalışıldığından nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Bingöl ili Genç ilçesinde görev yapan 27 ortaokul ve lise matematik öğretmenleriyle yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak hizmet içi eğitime alınan öğretmenlere hizmet içi eğitim başlangıç ve bitiminde görüş formu, hizmet içi eğitim sürecinde günlük, kavram haritası hazırlama sürecinde Gözlem metodu uygulanmıştır. Ayrıca hizmet içi eğitim bitiminde amaçlı örneklem seçimiyle seçilen dört öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçlarından elde edilen bulgulardan yola çıkarak matematik öğretmenlerinin kavram haritası konulu hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının bulunduğu, gerçekleştirilen hizmet içi eğitim ile matematik öğretmenlerinin kavram haritası bilgi, beceri, inanç, kullanım isteği ve farkındalık düzeylerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Matematik öğretmenlerinin kavram haritası kullanım gerekliliği inançları yüksek olarak ölçülmüş olup kullanım durumları ise düşük seviyededir. Bu durumun bilgi ve beceri düzeylerinin yetersiz olmasından kaynaklandığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada mesleki hizmet süresi arttıkça kavram haritası duyumlarının azaldığı, lise kademesi öğretmenlerinin kavram haritası etkililiği inanç düzeylerinin ortaokul kademesi öğretmenlerden düşük olduğu, soyut kavram yoğunluğu fazla olan konularda kavram haritası kullanım inanç ve isteklerinin düştüğü sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca matematik öğretmenlerinin kavram haritası kullanım türü tercihlerinin çok çeşitli olduğu, tümünün etkinlik kâğıdını tercih ettiği, mesleki hizmet süresi arttıkça ölçme-değerlendirme aracı olarak tercihlerinin azaldığı sonucuna varılmıştır. This study aims to plan, implement and evaluate in-service training to increase the knowledge, skills, beliefs, desires and, awareness of mathematics teachers, and to examine the effect of the level of duty and professional service on them. In this study, a qualitative research approach has been adopted since an in-depth study of a situation has been attempted. Case study method was used in the study. Study was conducted with 27 primary and secondary mathematics teachers working in Genç district of Bingöl province. At the beginning and end of the in-service training a questionnaire was applied, during the in-service training a dairy was applied and during the preparation of the concept map an observation method was applied to the teachers who were taken to in-service training as a data collection tool. Besides, at the end of the in-service training, an interview was conducted with four teachers selected by purposive sampling. Based on the findings obtained from the data collection tools, it was concluded that mathematics teachers were in need of 'in-service training' on concept mapping, and with the help of 'in-service training' applied to mathematics teachers, their concept map knowledge, skills, beliefs, willingness to use it and awareness levels have increased. The beliefs of the necessity of the concept map usage of mathematics teachers have been measured as high and the current status of their usage of the concept map is low. It has been concluded that this is due to the insufficient knowledge and skill levels. In this study, it was found that as the duration of professional service increased, the concept map sensations decreased, the beliefs of concept map effectiveness of high school teachers were lower than the secondary school teachers, and the beliefs and desires of concept map usage decreased in subjects with high abstract concept density. Also, it has been concluded that mathematics teachers' concept map usage type preferences are very diverse, all of them prefer activity paper, and their preference as a measurement-evaluation tool decreases as the professional service period increases.
Collections