Ön lisans ve lisans öğrencilerinin vatandaşlık duygusu ile küresel vatandaşlığa ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada lisans ve ön lisans öğrencilerinin vatandaşlık duygusu ile küresel vatandaşlığa ilişkin görüşleri arasında ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Bu amacın yanında araştırmada demografik değişkenler olan cinsiyet, yaş, bitirilen lisenin türü, öğrenim görülen sınıf, öğrenim görülen yüksek öğretim kurumu, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumuna göre öğrencilerin görüşlerinin anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemekte amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel araştırma türünün tarama modelinde korelasyonel desende planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma örneklemini İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve İnönü Üniversitesi Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrenciler arasından `Ölçüt Örnekleme` yöntemi kullanılarak belirlenen 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında üç bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunların ilki araştırmaya katılan lisans ve ön lisans öğrencilerinin kişisel özelliklerinin belirlemeye yarayan Kişisel Bilgi Formu, ikincisi `Vatandaşlık Duygusu Ölçeği`, üçüncüsü ise `Küresel Vatandaşlık Hakkında Öğrenci Görüşleri Anket Formu` dur. Araştırmanın verileri betimsel ve çıkarımsal istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda lisans ve ön lisans öğrencilerinin vatandaşlık ve küresel vatandaşlığa ilişkin görüşlerin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada vatandaşlık duygusu ile küresel vatandaşlık arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada lisans ve ön lisans öğrencilerinin vatandaşlık duygusu ve küresel vatandaşlığa ilişkin farkındalıkları daha da artırmak için gerek yüksek öğretimde görevli eğitmenlere gerekse de öğrencilere ilave eğitimler verilebilir.Anahtar Sözcükler: Vatandaşlık, Vatandaşlık Duygusu, Küresel Vatandaşlık The aim of this study is to determine the relationship between undergraduate and associate degree students' sense of citizenship and their views on global citizenship. In addition to this aim, it was aimed to determine whether students' opinions differ significantly according to demographic variables gender, age, type of high school class, higher education institution, mother education level and father education level. For this purpose, the research was planned and conducted in correlational design in the screening model of the quantitative research type. The sample of the study consisted of 300 students selected by the method of `Criteria Sampling` among the students of Inonu University Faculty of Education and Inonu University Vocational School. A data collection tool consisting of three parts was used in the research. The first of these is the Personal Information Form, which is used to determine the personal characteristics of undergraduate and associate students, and the second is the `Citizenship Sense Scale`, and the third is the `Student Citizenship Questionnaire on Global Citizenship Questionnaire`. The data of the study were analyzed with descriptive and inferential statistical methods. As a result of the research, it was determined that the opinions of undergraduate and associate students about citizenship and global citizenship were high. In addition, it was concluded that there is a moderate positive relationship between sense of citizenship and global citizenship. In order to increase the sense of citizenship and global citizenship awareness of undergraduate and associate students in the research, additional trainings can be given to both trainers in higher education and students.Key Words: Citizenship, Sense of Citizenship, Global Citizenship
Collections