Keman öğretiminin tarihsel gelişimi, uygulanan öğretim süreçleri, okulları ve günümüzdeki durumu üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, keman öğretiminin içerik, yöntem ve metotlar yönünden tarihsel gelişiminin araştırılması ve Türkiye'deki konservatuvarlarda keman öğretim süreçlerinin günümüzdeki durumunun öğretim elemanları görüşlerine dayalı olarak incelenmesidir.Tarama modelinde olan bu çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Keman öğretimi süreçlerinin seçilen ülkeler ve ekollere dayalı olarak içerik, yöntem ve metotlar açısından tarihsel olarak incelendiği bu araştırma, Türkiye'de keman öğretim sürecinin ders içi öğretim yaklaşımları, ders içerikleri, değerlendirme aşaması, keman ekollerinden faydalanma durumu, kurumların keman öğretimi niteliği ve fiziki koşulları hakkında bilgilerin bulunduğu, durum tespitine yönelik bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama amacıyla doküman incelemeden yararlanılmış, 12 farklı üniversitenin konservatuvarlarında bireysel çalgı dersi kapsamında keman eğitimi veren 29 öğretim elemanından yapılandırılmış görüşme formu yoluyla, görüşme tekniği kullanılarak bilgi edinilmiştir. Kapalı uçlu sorular ile elde edilen veriler için betimsel analiz, açık uçlu sorulara yönelik öğretim elemanı görüşleri için ise içerik analizi yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmada evreni Türkiye'de klasik batı müziği keman eğitimi verilen tüm konservatuvarlar, örneklemi ise çalışmaya katılmayı kabul eden keman öğretim elemanlarının çalıştıkları 12 farklı üniversiteye bağlı konservatuvarlar oluşturmaktadır.Araştırmada keman öğretiminin tarihsel süreçte ekollere bağlı olarak gelişimi incelenmiş, bu ekollerin ortaya çıkışı ve gelişimine katkı sağlayan eğitimci, besteci ve keman sanatçılarına yönelik bilgiler tablolar haline sunulmuştur. Öğretim elemanlarına ait görüşler nitel boyutta incelenmiş, temalar ve alt temalar içerisinde belirli kodlar halinde sınıflandırılarak tablolaştırılmış ve bu görüşlere ait örneklere araştırmanın bulgularında yer verilmiştir. Sonuç olarak araştırmaya katılan öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda Türkiye'deki konservatuvarların keman öğretimi sürecinde ders içi uygulamaları, ders içeriği, değerlendirme aşaması, öğrencilerin sahne performansı deneyimleri, öğretim elemanlarının ekollerden faydalanma durumu, konservatuvarlarda keman öğretimini etkileyen faktörler ve bu kurumların fiziki koşullarına yönelik bilgiler araştırmanın bulgular ve sonuçlar bölümlerinde detaylı olarak belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Keman Öğretim Süreci, Konservatuvarlarda Keman Öğretimi, Keman Öğretimi Tarihi, Keman Ekolleri The purpose of this study is to investigate the historical development of violin in terms of the content, practices and methods of violin teaching, also to examine the current status of the violin teachin process in conservatories based on the views of related instructors.Qualitative research methods were utilized in this study, which is a screening model. This study, where the violin teaching processes are historically investiaged based on the chosen nations and icons in terms of its methods, is oriented at fact finding with its contents of lecture approches of violin teacing process, lecture contents, evaluation process, utilization of violin icons, competence of institutions in violin teaching and physical conditions. In the research, document analysis was used for data collection purposes, and information was obtained through interviews from 29 instructors who gave personal violin training in the conservatories of 12 different universities. Descriptive analysis was applied for the data obtained through closed-ended questions, and content analysis methods were used for the opinions of the instructors about open-ended questions. The scope of this study includes all classical western music conservatories providing violin training in Turkey, the sampling consists of conservatories affiliated with 12 different universities, where violin instructors work at, who accepted participation in the study.In the research, the development of violin teaching depending on the icons in the historical process was examined, and information about the educators, composers and violin artists who contributed to the emergence and development of these icons were presented in tables. Opinions of the instructors were analyzed in a qualitative dimension, are categorized into themes and sub-themes in certain codes and then put into tables, and examples of these opinions are included in the findings of the research. As a result, in view of the opinions of lectures participated in the study, information related to lecture practices in the violin teaching process in conservatories in Turkey, lecture content, evaluation process, stage performance experiences of students, utilization of icons by teaching staff, factors affecting the violin training in conservatories and physical conditions of these institutions are noted in detail in the findings and results section of the research.Keywords: Violin Teaching Process, Violin Teaching in Conservatories, History of Violin Teaching, Violin Schools
Collections