TEZLER: Recent submissions
Now showing items 701-720 of 739
-
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeylerinin belirli değişkenler açısından incelenmesi (Çanakkale ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-16)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin belirli değişkenler ile ilişkisini incelemek ve öğretmenlerin yeterli veya yetersiz gördüğü alanları belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, ... -
Mülteci çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenlerinin yaşadığı güçlüklerin çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-17)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin, mülteciçocuklara eğitim verirken karşılaştıkları güçlükleri, çeşitli değişkenler üzerindenincelemektedir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'nin ... -
Şeker fabrikalarının sosyoekonomik etkilerinin değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; Kastamonu örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Cumhuriyetin ilk dönemlerinden itibaren ülkemizde sanayiye büyük önem verilmiştir. Bunlardan biri de üç beyaz arasında yerini alan şeker fabrikalarıdır. İlk açılan fabrikalar olan Uşak ve Alpulu Şeker Fabrikası ile başlayan ... -
Türkçe öğretmeni ve adaylarının yazımı karıştırılan kelimelere yönelik görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)Türkçe Öğretmeni ve Adaylarının Yazımı Karıştırılan Kelimelere Yönelik GörüşleriDil, dünyayı değiştiren bir güç, zenginlik ve mirastır. Taşıdığı bu önemli özellikler, dili `korunması gereken bir unsur` hâline getirmektedir. ... -
Öğretmen adaylarının coğrafya derslerinde bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Teknolojinin gelişimi her alana olduğu gibi eğitime de yansımıştır. Bu yansıma coğrafya eğitimini de etkilemiştir. Bu çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ... -
Deniz kaplumbağalarının korunması ve farkındalığı üzerine bir öğretim tasarımı (Çanakkale örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Dünyada varlığı bilinen ve kabul edilen 8 deniz kaplumbağa türü bulunmaktadır. Bu deniz kaplumbağası türlerinden Caretta caretta ve Chelonia mydas ülkemiz denizini ve kıyılarını yuvalama ve yaşam alanı olarak seçmektedir. ... -
Kuzey Makedonya`da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Karşılaştıkları Zorluklar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-19)Araştırmada Kuzey Makedonya'da yabancı dil olarak Türkçe eğitimi almış öğrencilerin karşılaştıkları zorlukların tespiti yapılmıştır. Bu zorlukları tespit etmek amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve elde ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi hakkındaki görüşleri ile karakter eğitimi yetkinliği arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Araştırma okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğretmen karakter eğitimi yetkinlik düzeylerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma karma yöntem araştırması olup, ... -
Views on the content knowledge elective courses of the ELT departments and a suggested syllabus
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-24)Bu çalışma, Yüksek Öğretim Kurumunun 2018 yılında İngiliz Dili Eğitimi programlarında yaptığı güncelleme çalışmalarına istinaden, İngilizce öğretmeni ve öğretmen adaylarının seçmeli alan dersleriyle ilgili düşüncelerini ... -
Orman okulu uygulamalarının okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu araştırma, okul öncesi eğitiminde alternatif öğrenme yaklaşımlarından orman okulu uygulamalarının okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesidir. Günümüzde, öğrenen merkezli, beceriyi temel alan, ... -
İlkokul ve Ortaokulların Afet ve Acil Durum Planlarının Yeterlilik Düzeyleri ve Öğretmen Görüşleri: Çanakkale İli Merkez İlçesi Örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-19)daha sonra doldurulacaktır. -
Okul öncesi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Farklı gelişim gösteren birey; bireysel özellikleri ve yeterlilikleri nedeniyle yaşıtlarından farklılık gösteren bireydir. Her tipik gelişim gösteren bireyin olduğu gibi farklı gelişim gösteren bireylerin de eğitim almaya ... -
Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-10-16)Bu araştırmanın genel amacı, Millî Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin (Çanakkale il merkezinde bulunan), teknolojik pedagojik alan bilgileri (TPAB) ile 21. yüzyıl ... -
Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin stratejik liderliğine ve örgüt sağlığına yönelik algıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-19)İlkokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre; Okul Müdürlerinin Stratejik Liderlik ile Örgüt Sağlığı Arasındaki İlişkiBu çalışmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin stratejik liderlik davranışları ... -
Algoritma ve kodlama eğitiminin sınıf öğretmeni adaylarının kodlama başarısına ve kodlamaya ilişkin özyeterlik algısına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-10-16)Bu araştırma, sınıf öğretmeni adayları ile 21. Yüzyıl becerileri arasında yer alan algoritma ve kodlama eğitimi gerçekleştirmeyi, eğitimin öğretmen adaylarının görüşlerini, blok temelli kodlamaya dair başarılarını ve blok ... -
Okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş ve kurumlararası işbirliği konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Çanakkale ili örneği)``
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)Yapılan bu araştırmada okul öncesi eğitim sürecini tamamlayıp ilkokul basamağına devam eden öğrencilerin kurumlar arası geçiş süreci ile ilgili durumları, öğrenim gördükleri okul öncesi eğitim kurumu ile öğrenim görmeye ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarının araştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını araştırmaktır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacı ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında girişimcilik becerilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-05)Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile girişimcilik beceri düzeylerini çeşitli değişkenler bağlamında inceleyerek aralarındaki ilişkiyi belirlemeyi ve öğretmen adaylarının bu becerilere ilişkin ... -
Lise öğrencilerinde anne baba tutumları ile benlik saygısı ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu çalışmada, bireyin yaşamında birbirini etkileyen ebeveyn tutumları, öz saygı seviyeleri ile problem çözme becerilerinin birbiriyle olan ilişkisi araştırılmıştır. Bu çalışmanın evreni Çanakkale ili Ayvacık ilçesinin ... -
Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi ve başarıya ulaşması sürecinde iyi bir kılavuza ihtiyaç vardır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin uygulanmasına kılavuzluk eden programa öğretim programı denilebilir. Öğretim programları ...