Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeylerinin belirli değişkenler açısından incelenmesi (Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin belirli değişkenler ile ilişkisini incelemek ve öğretmenlerin yeterli veya yetersiz gördüğü alanları belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Çanakkale il merkezinde, MEB' e bağlı devlet ve özel okullarda görev yapan 122 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için Öğretmen Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini incelemek için, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği kullanılmıştır (OÖÖ-SYBO). Ölçek 5' li likert tipinde olup, 49 maddeden oluşmaktadır. Ölçek, Plan ve Program Etkinlikleri, İletişim ve Davranış Düzenlemeleri, Zaman Yönetimi ve Sınıf içi Fiziksel Düzenlemeler olmak üzere 4 boyutu kapsamaktadır. Veri analizinde, T-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Katılımcıların sınıf yönetimi becerileri, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunma durumu, istenmeyen davranışlarla başa çıkmada aile desteği, sınıfta öğrenci başına yeterli alan bulunma durumu, kursa katılım isteği ve öğretmenin kendisini yetersiz hissetme değişkenlerine ilişkin anlamlı düzeyde farklılık oluşturduğu belirlenirken, öğretmenin görev yapmakta olduğu okul türü, cinsiyeti, meslektaşa danışma, istenmeyen davranışlar ile baş etmede idare desteği, sınıf yönetimi ile ilgili ders ve hizmetiçi eğitim alma durumu, sınıf içi yardımcı bulunma durumu, yaş, sınıf mevcudu ve çalışılan yaş grubu, görev durumu, öğretmen tutumu, meslekî deneyim süresi, eğitim düzeyi ve okulun sosyo-ekonomik durumuna ilişkin anlamlı bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır. In this study, it is aimed to determine the correlation between pre-school teachers and their class conduct abilities with different variables and to also specify the fields teachers find sufficient and insufficient. The subject for this study consists of 122 pre-school teachers who reside in the city of Canakkale and work for public and private institutions tied to the Turkish National Ministry of Education. To determine the subject's demographic information the `Teachers Information Form` has been utilized. In order to examine the classroom management abilities of the participants, `The Classroom Management Skills Scale` has also been utilized. The scale is a five-point likert scale and includes 49 items. The scale comprises four dimensions including In-Class Physical Regulations, Planned Activities, Communication and Behavior Models, Time Management. In the analysis of obtained data, T-test and One-Way Variance (ANOVA) has been used.The participants have had their class conduct abilities tested with their relation to interchangeable factors. While evaluating that the participants class conduct abilities were influenced heavily by whether they had a student to help inspire inclusion, had family support with unwanted behavior, had enough space for each child in class, willingness to participate during class and whether they felt sufficient, it was also found that the type of school assigned to said participants, their gender, the administration support with unwanted behavior, colleague advisory, education on in-class management and in-service training, an assistant's presence, age, the class size, children's age range, the status of teachers, teacher behavior, career experience, education degree and their school's socio-economic grade did not have a direct influence on the pre-school teacher's classroom management abilities.
Collections