Mülteci çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenlerinin yaşadığı güçlüklerin çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin, mülteciçocuklara eğitim verirken karşılaştıkları güçlükleri, çeşitli değişkenler üzerindenincelemektedir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'nin farklı illerinde görev yapan vesınıflarında mülteci öğrenci bulunan 61 okul öncesi eğitimi öğretmenidir. Çalışmanın veritoplama aşamasında; nitel araştırma modellerinden yarı yapılandırılmış yönlendirici olmayangörüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlere online olarak ulaşılmıştır. Araştırma verilerine`basit betimsel çözümleme` uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında karşılaşılangüçlüklerin `dil problemi, iletişim kuramama, bu alanda kendini yetersiz hissetme, velilerleiletişime geçememe` gibi başlıklarda toplandığı görülmüştür. Genel anlamda öğretmenlerinyaşadığı güçlüklerin ortak temalarda toplandığı gözlenmiştir. Araştırma bulguları ışığındaçözüm önerileri sunulmuştur. Sunulan çözüm önerilerinden bazıları, mülteci çocuklarınetkinliklere katılımını arttırmak için mülteci çocuklara uygulanabilecek bir etkinlik kitabınınMilli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanması, dil farklılığından kaynaklı iletişim sorunlarınıen aza indirebilmek için nitelikli tercümanların sınıf ortamında bulundurulması, iletişimsorunlarının eğitime etkilerinin en aza indirebilmesi için çocuklar ve öğretmenler arasında ortakanlamlar sağlayacak görsel ya da işitsel materyaller kullanılması olmuştur. The aim of this study is to examine the difficulties encountered by teachers working in pre-school education institutions while teaching refugee children through various variables.Theresearch group consists of working in different provinces of Turkey in the refugee students in61 classes and pre-school teachers. In the data collection phase of the study, a semi-structurednon-directive interview form, one of the qualitative research models, was used. Teachers werereached online. `Simple descriptive analysis` was applied to the research data. When theresearch results were examined, it was seen that the difficulties encountered were gatheredunder the headings such as `language problem, inability to communicate, feeling inadequate inthis area, inability to communicate with parents`. Some of the solutions offered are asfollows; Preparing an activity book that can be applied to refugee children to increase theparticipation of refugee children in activities by the Ministry of National Education, havingqualified translators in the classroom environment to minimize communication problemsarising from language differences, and using visual or audio materials that have commonmeanings both for children and teachers in order to minimize the effects of communicationproblems on education.
Collections