Browsing TEZLER by Title
Now showing items 31-50 of 739
-
A case study on the implemantation of distance EFL education
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Uzaktan eğitim kavramının varlığı çok uzun bir süreye dayanmaktadır ve bugüne dek birçok araştırmacı tarafından farklı açılardan, özellikle de pedagojik bakış açısıyla incelenmiştir. Ancak, uzaktan eğitimin hala birçok ... -
A needs analysis study in ESP context: Addressing perceived opinions of teachers and learners in vocational secondary education
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021-04-14)Son zamanlarda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler, bireyleri gerekli alanda kendilerini kalifiye biri olarak yetiştirmeye teşvik etmektedir. Özellikle, insanlar iyi bir meslek sahibi olabilmek ve mesleklerinin gereklerini ... -
A study on the attitudes of Çanakkale Onsekiz Mart Univeristy prep class students` towards cooperative writing activites and effects of these activities on students success
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniveristesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin yazma derslerindeki işbirlikçi öğrenme metodları ile başarı seviyelerin ölçmek için yapılmıştır.Bu çalışmada yarı ... -
Acil yardım ve afet yönetici adayların liderlik özellikleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Araştırma, üniversiteden mezun olduktan sonra acil yardım ve afet yöneticisi unvanına sahip olacak ve afetlerde etkin rol alacak `Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü` öğrencilerinin liderlik yönelimlerini saptamayı ve ... -
Acil yardım ve afet yönetimi bölümü öğrencilerinin akademik risk alma eğilimleri ve liderlik özelliklerinin belirlenmesi kriz ve kaos yönetimi çerçevesinde değerlendirilmesi; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Akademik risk alma eğilimi, bir öğrencinin tereddütlü olduğu bir konuda bilgi ve fikirlerini paylaşma, konu ile ilgili soru sorma, sonucunda hata yapma olasılığına rağmen yeni şeyler öğrenme ve alternatif çözüm yolları ... -
Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin meslek seçimi ve kariyer yöneliminin toplumsal cinsiyet rolleriyle ilişkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin, mesleği seçmelerinde ve kariyer yöneliminde toplumsal cinsiyet rolleriyle aralarındaki ilişki incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik öncelikle toplumsal ... -
Acquiring, practicing, and retaining knowledge through learning and teaching processes: An experiment of MOODLE based academic vocabulary acquisition
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Akademik Sözcük Listesinden kelimelerin bilgisayar destekli dil öğrenme araçları ve bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığıyla öğrenilip akılda tutulmasını deneysel bir çalışmayla inceleyerek; öğretici bir ... -
Açık uçlu deney tekniğinin bilimsel süreç becerileri, akademik başarı ve biyolojiye yönelik tutum üzerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, açık uçlu deney tekniğinin Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans 2. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akademik başarıları ve biyolojiye yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Bu ... -
Aday öğretmenlerin duygusal zeka ile yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, aday öğretmenlerin duygusal zekâ ile yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çeşitli bireysel özelliklere, sosyal ve demografik değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin yaşam doyumu ve duygusal ... -
Afad`ın `afete hazır Türkiye – birey ve aileler için afet bilinci eğitimi`nin eğitim programı ve materyali yönünden değerlendirilmesi`
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Afet eğitimi, bireylerin aldıkları eğitimler ve gözlemleriyle yaşantılarında oluşturdukları farkındalıkları devam ettirmeleri ve afetlere hazırlıklı olmalarını sağlayan süreçtir. Çalışmanın amacı, Türkiye'de var olan ... -
Afet eğitim merkezinde simülasyon yöntemi kullanılarak verilen afet ve deprem eğitimlerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Bu araştırma, Bursa Afet Eğitim Merkezi'nde simülasyon öğretim yöntemi kullanılarak verilen afet ve deprem eğitimlerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmış deneysel bir çalışmadır. ... -
Afet eğitiminde öğrenci topluluklarının önemi ve küresel sosyal sorumluluk çerçevesinde değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Tüm dünya her geçen gün artan riskleriyle afet olgusuyla karşı karşıya kalmaktadır. Bu çalışmada afet kavramı sosyal sorumluluk çerçevesinde değerlendirilmekte olup özellikle üniversitelerde sorumluluk ve gönüllülükle ... -
Afet risk azaltımı eğitimi ve yönetimi açısından ilkokul ve ortaokul öğretim programlarının değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-04)Bu araştırma, afet risk azaltımı eğitimi ve yönetimi açısından Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ilkokul ve ortaokul düzeyinde okutulan Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler öğretim ... -
Afet sonrası acil toplanma ve geçici barınma alanları standartlarının değerlendirilmesi, Çankırı ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Bu çalışmanın amacı `Türkiye Afet Müdahale Planı` çerçevesinde oluşturulan `Çankırı Afet Müdahale Planı` içerisinde yer alan barınma alanları ve valilikçe belirlenen toplanma alanlarının afet sonrasında düşünüldüğü gibi ... -
Afet ve acil durum (AFAD) çalışanlarının psikolojik iyi oluşu ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişki: Bursa örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, afet ve acil durum (AFAD) alanında görev yapan çalışanların,önce psikolojik iyi oluş algıları ve sosyal problem çözme becerileri tespit edilmiş, sonra bu iki değişken arasında bir ilişki olup olmadığı ... -
Afet ve acil durum çalışanlarının kültürel değer yönelimleri ile bireysel çatışma yönetim yaklaşımları ilişkisi: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Bu araştırma da, Afet ve Acil Durum alanlarında görev yapan; Acil Sağlık Hizmetleri personelinin, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü personelinin ve Çanakkale Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü personelinin kullandıkları çatışma ... -
Afetlere dirençli toplum oluşturmak için bireysel yeterlilikler
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dirençlilik, beklenmeyen zamanlarda oluşan kötü durumun etkilerinden hızlı bir şekilde iyileşebilme yeteneğidir. Afet dirençliliği afetlere sürekli hazır olmak, etkili müdahale edebilmek ve afet sonrasında oluşan zarardan ... -
Ahmet Ümit`in masal kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Ahmet Ümit 80'li yıllardan bu yana yazdığı romanlarla polisiye edebiyatımızda önemli bir yere sahiptir. Edebiyat hayatına birçok eser sığdıran Ümit'in 2 adet de masal kitabı bulunmaktadır. Masal Masal İçinde ve ... -
Aile faktörünün ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Toplumun en küçük birimi olarak bilinen aile faktörünün bireyin hayatındaki yeri ve önemi tartışmasız çok büyüktür. Bireyi birçok yönden etkileyen aile, aynı zamanda bireyin eğitimindeki ilk basamaktır. Eğitim öğretim ... -
Aile katılımı odaklı matematik destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocukların annelerine uygulanan örnek bir matematiksel destek programının çocukların matematiksel kavram becerilerine etkisini ve ailelerin eğitime katılımları sonucunda ...