Now showing items 21-40 of 64

    • Yaş meyve ve sebze pazarlaması –Kayseri`de bir araştırma 

      Çobanoğlu, Yücel (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-28)
      Tarım ürünlerimizden olan yaş meyve ve sebze ürünlerinin üretimi, hem Türkiye hem ülkenin tarımı için önemlidir. Ülkenin her bölgesinde ve her mevsimde meyve ve sebze üretimi yapılmaktadır. Yaş meyve ve sebzelerin pazarlanması, ...
    • İnovasyonun cari açığın kapatılmasındaki rolü 

      Özdemir, Gökçen Merve (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnovasyon, adını son zamanlarda sıkça duyduğumuz bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İnovasyon sadece yenilik yapmak değildir, dolayısıyla tek bir kelimeyle açıklanamayacak kadar geniş ve kapsamlı bir anlama sahiptir ...
    • Dış ticaretin çekim modeli ile analizi: Türkiye – AB dış ticareti üzerine bir uygulama 

      Ertuğrul, Mustafa Emre (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-15)
      Dış ticaret, bir ülkenin büyümesi, teknolojisinin gelişmesi ve iç piyasada sağladığı verimlilik artışı bakımından, kişiler için ise refah ve daha kaliteli bir yaşam bakımından önemlidir. Ülkelerarası ticareti etkileyen ...
    • Kayseri sanayisinin gelişimi, sektör bazında değerlendirilmesi ve rekabet gücünün ölçülmesi (2005-2014) 

      Özsoy Yorulmaz, Nurbanu (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cumhuriyetten günümüze Türkiye'deki sanayileşme politikaları, ekonominin gelişmesinde ve kalkınmasında büyük öneme sahip olmuştur. Türkiye'de sanayi sektörünün gelişim sürecinde önce ithal ikameci sanayileşme ...
    • Retro pazarlama-Kayseri`deki nostaljik mekanlar üzerine bir araştırma 

      Menge, Aziz (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Geçmiş ürün, hizmet ve eserlerin yeniden ele alınarak günün koşullarına uyarlanması anlamında kullanılan `Retro` her dönem varlığını sürdürmeyi başarmış ve halihazırda büyük bir kitlenin ilgisini çekmektedir. Stephen Brown ...
    • Dış borçlanmanın ekonomik büyüme üzerine etkileri: Türkiye örneği (1980-2014) 

      Öğüt, Seniye (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişmekte olan ülkelerde ulusal tasarrufların yetersizliği dış borç kullanımı kaçınılmaz hale getirmektedir. Dış borçlar ile ekonomik büyümenin artırılması hedeflenmektedir. Literatürde dış borçların ekonomik büyümeye ...
    • Tüketici dindarlığı ve helal gıda ürün değerlendirmeleri Kayseri`de bir uygulama 

      Ördek, Şahin (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tüketicilerin yaşam tarzlarını etkileyen birçok faktör vardır. En önemlisi ise Dini inançlarıdır bu sebeple kişiler inançlarına göre yaşar onun belirlediği sınırlar dahilinde günlük yaşantılarını devam ettirirler. Kişiler ...
    • Küresel dünyada sağlık turizminin önemi ve Türkiye`nin durumu 

      Karakoç, Semih (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sağlık turizmi, herhangi bir sebepten dolayı tedavi olmak için bir ülkeden diğerine seyahat olarak tanımlanır. Küresel sağlık turizm sektörü en hızlı büyüyen sektörlerden birisidir ve son zamanlarda pazar payını arttırmaktadır. ...
    • Tıbbi mümessillerin iş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesi 

      İbili, Çağatay (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İş tatmini, firmalar için hayati öneme sahiptir. Firmalarda çalışan personelin iş tatmininin yüksek olması, verimlilik artışını, firma sadakatini ve en önemlisi firmanın amaç ve hedeflerini benimseyen personelin devamlılığını ...
    • Endüstri 4.0 ve tarım 4.0 çerçevesinde Türkiye ekonomisinin büyümesinde imalat sanayi ve tarım sektörünün geleceği 

      Erdem, İlhan (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-19)
      Artan küreselleşme ile birlikte rekabet gücünün etkileri üzerine yapılan çalışmalarda artış göstermiştir. Uluslararası rekabet gücünü etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Sektörel bazda, sanayi sektörünün marjinal getirisi ...
    • Örgütsel adalet algısı üzerine amprik bir çalışma: Kayseri Şeker Fabrikası A.Ş.`nde bir araştırma 

      Ertuğrul, Gonca (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışanların hayatında iş olgusunun yeri ne denli önemliyse işletmeler açısından da çalışanlar hayati önem taşımaktadır. Çalışanlar, bir işletmenin varlığını, başarısını ve geleceğini etkileyen en önemli değerdir. İşletmelerin ...
    • 1990 sonrası ekonomik krizlerin Türkiye`deki tasarruf oranına etkisi 

      Saltan, Hüseyin (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada 1990 sonrasında yaşanan ekonomik krizlerin tasarruf oranına olan etkisi sabit sermaye yatırımları, nihai tüketim harcamaları ve mevduat faiz oranı üzerinden incelenmiştir. Bu inceleme için 1980-2016 yılları ...
    • Tüketici yenilikçiliği ve internetten alışveriş: Kayseri`de bir uygulama 

      Turan, Hikmet (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, söz konusu sanal pazardaki internetten alışverişe yönelik olarak tüketicilerin yenilik algılarını ve sergiledikleri fiili davranışları analiz etmektir. Üretim birimlerine veri oluşturacak nitelikte ...
    • Hizmet işletmelerinde etnosentrizmin etkisi altında algılanan hizmet kalitesi 

      Gündüz, Rukiye (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-06)
      Etnosentrizm tüketicilerin satın alma davranışlarında ve satın alınan hizmet değerlendirmesinde etkilidir. Etnosentrizm ile ilgili çok sayıda çalışma yapılmasına rağmen, hizmet sektöründeki etkisi kısmen göz ardı edilmiştir. ...
    • Marka aşkı ve bir uygulama 

      Somtaş Lekesizcan, Feyza (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-07)
      Günümüzün artan rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmesi için markabağlılığı yaratması gerekir ve bu bağlılığı da sadık müşteriler üzerinde marka aşkoluşturarak ve rekabet üstünlüğü sağlayarak amacına ulaşabilirler. ...
    • Sosyal medyanın marka imajına etkisi 

      Çimen, Tuğba (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-04)
      Rekabet ortamının yoğun olarak yaşandığı günümüz şartlarında işletme sahipleri ne kadar kaliteli ürün ve hizmet sunduğunu söylese de önemli olan tüketicilerin markalara olan bakış açılarını böyle değerlendirmeleridir. Bu ...
    • Türkiye`de devlet borçlanmasında bazı makroekonomik göstergelerin etkileri: 2002-2017 dönemi için dinamik bir analiz 

      Altiok, Şeyma Buket (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-04)
      Devlet borçlanması gerek bütçe açıkları nedeniyle gerekse bir maliye politikası aracı olarak ekonominin içinde bulunduğu konjonktüre uygun olarak kullanılabilmektedir. Literatürde kamu borçlanması alanında çok sayıda çalışma ...
    • Şehir pazarlaması ve şehir varlıkları: Kayseri örneği 

      Sin, Abdurrahman (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-18)
      Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte artan rekabet ortamı ve şartları pazarlamaya verilen önemin daha da artmasına neden olmaktadır. Bu gün işletmelerde olduğu gibi şehirlerde sahip oldukları varlıkları ulusal ve ...
    • Özel sektör dış borçlanması üzerinde etkili olan bazı temel makroekonomik göstergelerin analizi: Türkiye örneği 

      Kidemli, Melek (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-31)
      Türkiye'de özellikle 2000 yılı sonrasında toplam dış borçlanmada özel sektörün payının arttığı görülmektedir. Bu kapsamda çalışma, 2000-2016 dönemine ait çeyrek yıllık verileri kullanarak, özel sektör dış borçlanmasının ...
    • Türkiye`de döviz kuru ve ekonomik büyümenin enerji ithalatı üzerindeki etkileri 

      Şişeci, Güneş Nehir (NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-03)
      Enerjinin tarihi insanlık tarihi kadar eski olmasına rağmen ekonomik faaliyetlerde ağırlığı Sanayi Devrimi ile artmıştır. Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni keşiflerin üretime katkısı ve buhar gücüyle çalışan ...