Marka aşkı ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün artan rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmesi için markabağlılığı yaratması gerekir ve bu bağlılığı da sadık müşteriler üzerinde marka aşkoluşturarak ve rekabet üstünlüğü sağlayarak amacına ulaşabilirler. Dolayısıylaişletmeler pazarlama stratejilerini oluştururken tüketicide nelerin bağlılık yaratıp nelerinitici güç oluşturabileceğini iyi çözümlemesi ve buna göre hareket etmesi gerekmektedir.Tüketici- nesne ilişkisini iyi yönetebilen firmalar uzun dönemde ayakta kalabilme vetüketici de marka aşkına bağlı bağlılık elde edebilme olanağını yakalamışolabilmektedirler. Tüketiciler ürünleri satın alırken birçok faktörden etkilenmektedirler.Bunlar kişisel faktörler, duygusal faktörler, ekonomik faktörler ve kültürel ve psikolojikfaktörler olabilmektedir.Bu çalışmada marka aşkının, ağızdan ağıza pazarlamaya, elektronik ağızdanağıza pazarlamaya, güvene, marka bağlılığına, marka imajına ve sosyal görünürlüğüolan markalarla arasında ki ilişkiyi tespit etmek için veriler anket yöntemi iletoplanmıştır. Anket onucunda elde edilen bulgular IBM SPSS 16.0 paket programındaanaliz edilmiştir. Marka aşkının ve ağızdan ağıza pazarlama, elektronik ağızdan ağızapazarlama, güven, bağlılık, marka imajı, kendini ifade eden markalar ve sosyalgörünürlüğü olan markalar ile arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Marka aşkı, Marka Bağlılığı, Ağızdan ağza pazarlama,Elektronik Ağızdan ağza pazarlama. In today's increasingly competitive environment, companies need to create brandloyalty in order to survive, and thus loyalty can be achieved by creating brand love overcustomers and by providing competitive advantage. Therefore, while establishingmarketing strategies, companies need to analyze and act on what can create the loyaltyand what can be the driving force for the consumer. Firms that can manage consumerobjectrelations well may have been able to survive in the long run and to be able toachieve loyalty to the consumer due to brand love. Consumers are affected by manyfactors when purchasing products. These can be personal factors, emotional factors,economic factors and cultural and psychological factors.In this study, a questionnaire measuring tool consisting of 6 separate scales wasused to determine the relation between brand love, marketing from mouth to mouth,electronic word-of-mouth marketing, trust, brand loyalty, brand image and socialvisibility. The questionnaire was given to the students and officers of Nuh Naci YazganUniversity undergraduate and graduate students, to several factory workers in KayseriOrganized Industrial Zone. Findings from the survey were analyzed in the IBM SPSS16.0 package program. It has been determined that there is a significant relationshipbetween brand love and mouth-to-mouth marketing, electronic word-of-mouthmarketing, trust, loyalty, brand image, self-expression and social visibilityKey words: brand love, brand loyalty, mouth-to-mouth marketing, electronic word-of-mouth marketing
Collections