Türkiye`de kadınların siyasal temsiliyeti (2011-2018)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yasalar açısından cinsiyet ve temsil ilişkisinde herhangi bir ayrıcalık söz konusuolmamasına rağmen, toplumun yarısını oluşturan kadınların siyasal alanda yeterince yerbulamadığı ve bu alanı erkeklerin inisiyatifine bıraktığı noktasından hareketle, 2011-2018yılları arasında Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde bulunan siyasal partilerdeki kadıntemsilini ele almayı amaçlayan bu çalışmada, siyasal partilerin karar organlarının, seçimdönemlerine göre adayların ve kazanan adayların cinsiyet dağılımları incelenmektedir.Siyasal partilerin karar alma mekanizmalarında, parlamentoda ve yerelyönetimlerdeki oranlar, kadınların siyasal temsilinin önündeki engelin sadece ideolojikyaklaşımdan ibaret olmadığını, siyasal parti yapılarının, eğitim eksikliğinin, yerleşmişataerkil kültürün ve onun ortaya çıkardığı toplumsal rollerin de bu tablonun oluşmasındabüyük bir etkisi olduğunu işaret etmektedir. Çalışma nitel yöntem ve betimleyici yaklaşımkullanılarak oluşturulmuştur. Although there is no question of any privilege between in gender andrepresentation relationship in terms of the law, starting from the point of, women whomake up half the society, could not have enough place in the political sphere constituteand they left this space at the discretion of men, in this study which is aims to addresswomen's representation in political parties in the Grand National Assembly of Turkeybetween the years 2011-2018, the gender distribution of decision-making bodies ofpolitical parties, candidates and winning candidates by election period is examined.In decision-making mechanisms of political parties, rates of women in parliamentand local governments, the obstacle of women's political representation is not only anideological approach, but also factors such as political party structures, lack of education,established patriarchal culture and the social roles it creates have a major impact on theformation of this picture. The study was created by using qualitative method anddescriptive approach.
Collections