Browsing by Author "Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 112
-
A blended learning environment in relation to learner autonomy
Bitlis, Özlem (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamının, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini, Türkiye'deki İngilizce Yabancı Dil Öğrenme ortamında destekleyip desteklemediğini ve bu harmanlanmış öğrenme ortamının ne gibi ... -
A case study of the factors hampering teachers` successful teaching in young learners` English language classrooms
Kaya, Nurşen (AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Birçok ülke dil öğretimi politikalarını değiştirdi ve İngilizce öğrenmeye başlama yaşını ilkokula indirdi. Türkiye'de İngilizce 2012 yılından beri ilkokul öğrencilerine zorunlu ders olarak öğretilmektedir. Ancak bu ... -
A comparison of computer assisted and face-to-face speaking assessment: Performance, perceptions, anxiety, and computer attitudes
Öztekin, Ebru (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgisayar teknolojisi uzun bir süredir zaman tasarrufu sağlayan ve düşük maliyetli bir yöntem olarak yabancı dil değerlendirmesinde kullanılmaktadır. Bu yüzden kayda değer miktarda araştırma dilin farklı yapılarını ... -
A Comparison of computer-assisted vocabulary instruction and teacher-led vocabulary instruction
Tokaç, Ayşe (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-17)ÖZET%ø/*ø6$<$5'(67(./ø.(/ø0(gö5(7ø0ø1ø19(gö5(70(17$5$),1'$1<$3,/$1.(/ø0(gö5(7ø0ø1ø1.$5ù,/$ù7,50$6,$/úH7RNDo<ÂNVHN/LVDQV<DEDQFÃ'LO2ODUDNøQJLOL]FHg÷UHWLPL%OÂPÂTez Yöneticisi: Dr. ... -
A comparison of efl teachers` and students perceptions` of listening comprehension problems and teachers` reported classroom practices
Yildirim, Selin (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)This study aims to explore teachers? perceptions of university level students? listening comprehension problems, who learn English as a Foreign Language (EFL), in order to compare them with the students? perceptions, as ... -
A comparison of students` and academicians` perceptions on english pronunciation learning at tertiary level
Akinci, Elif Ülkü (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce telaffuz öğreniminin önemi, zorlukları ve bazı yararlıöğrenme teknikleri üzerine öğrenci ve akademisyenlerin algılarını araştırmayıamaçlamaktadır. Ayrıca elde edilen veriler aralarındaki farklılıkları ... -
A study on the exploration of the currently used vocabulary teaching techniques in secondary schools in Iraq
Anwer, Mustafa Ahmed Anwer (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Irak'taki ortaöğretim okullarında öğretmenlerin hangi kelime öğretim tekniklerini ve aktivitelerini çoğunlukla kullandıklarını öğrenmektir. Öğrencilerin kelime öğrenmekte ve kelimelerin anlamlarını ... -
Academic reading expectations in English for first-year students at Hacettepe University
Eroğlu, Nihan Aylin (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-17)Bu çalışma, Hacettepe Üniversite'sindeki ngilizce bölümlerdeki öğretimgörevlilerinin bakış açısından birinci sınıf öğrencilerinin okuma ihtiyaçlarınıaraştırmıştır. Çalışma 2005 bahar döneminde, ngilizce öğretim veren ... -
An analysis of difficulties which secondary school students with language learning difficulties face in english language learning process
Sari, Şeyda (NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bugünlerde çoğu öğrenci okullarda veya dil merkezlerinde Yabancı dil olarak ingilizce öğreniminde güçlük çekmektedirler. 'İngilizce dilinde öğrenme güçlüğü' terimi bugünlerde ön plana çıkan terimlerden birtanesidir ... -
An investigation into relationship between Turkish and international students` l2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning
Partal, Gözde (AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de bir özel üniversitedeki Türk ve yabancı öğrencilerin ikinci dil öğrenme motivasyonu benlik sistemlerini ve bu sistemlerin akademik başarılarıyla arasındaki ilişkisini incelemektedir. Öğrencilerin ... -
An investigation into student burnout at a foundation university in Turkey: Underlying reasons and suggestions
Küçükaslan, Sevim (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin tükenmişlik düzeylerini duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve mesleki yeterlilik olmak üzere üç boyutta incelemektir. Betimsel olay incelemesi olarak tasarlanan bu çalışmada, öğrencilerdeki ... -
An investigation on multimedia language laboratory in Turkish state universities
Karatay, Yasin (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türkiye'deki devlet üniversitelerinde bulunan öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin multimedya dil laboratuvarlarına karşı tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda ilgili tarafların ... -
Common Ground and Positioning in EFL Classrooms: A Comparison of Native and Non-native English-speaking Teachers
Kuka, Seçil (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenleriyle ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin dil sosyalleşmesi sırasında öğrencileriyle nasıl ortak zemin oluşturduklarını ve bu sayede kendilerini ... -
Comparison and contrast of the learning styles of the prep class students and the teaching styles of the English teachers at some Anatolian high schools
Yilmaz, Burçak (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)Öğrencilerdeki bireysel farklılıklar son yıllarda, her alanda olduğu gibi yabancı dilöğretimi alanındaki birçok araştırmacının ilgi odağı olmuştur. Öğrencilerin dil öğrenimindekiyetenekleri, motivasyonları, tutumları, ... -
Conceptual socialization in efl contexts: A case study on Turkish EFL learners` request speech acts realization
Şanal, Merve (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce söz edimleri kullanımlarındaki kavramsal sosyalleşme gelişimini araştırmayı amaçlamıştır. Daha detaylı olarak, yabancı dil olarak İngilizce ... -
Conversation strategies in the ELT curriculum and their effect on learners` oral proficiency exams
Genç, Gökhan (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenlerin karşılıklı konuşma stratejileri öğretimi ile ilgili aktardıkları uygulamalarıyla öğrencilerin bu stratejilerin sınıf içi aktivitelerinde öğretilip öğretilmediğine yönelik algıları arasında bir ... -
Corpus-aided language pedagogy: The use of concordance lines in vocabulary instruction
Kazaz, İlknur (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bir ders kitabının hedef kelimelerinin öğrenilmesinde bağımlı dizin satırlarının bir öğrenme aracı olarak kullanılmasının etkinliğini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı korpus-yardımlı kelime ... -
Corpus-based activities at lower levels of efl proficiency: The effectiveness of using concordance lines on grammar learning
Girgin, Ufuk (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, corpus destekli aktivitelerin düşük seviyeye sahip İngilizce öğrencilerinin İngilizce dil bilgisini öğrenmedeki etkilerini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, düşük seviyeye sahip İngilizce ... -
Designing a valid efl-specific teacher evaluation form for students ratings
Özçinar, Ayça (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenciler için Öğretmen Değerlendirme Formları 1920'lerden bu yana kullanılmaktadır. Pek çok araştırmacı o zamandan beri bu formların geçerliliğini tartışmaktadır. Pek çok çalışmada alana özgü öğretmen değerlendirme ... -
EFL learners` attitudes towards learning intercultural communicative competence
Güven, Seda (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Türk üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda, kültürlerarası iletişimsel yeterlik öğrenmeye karşı tutumlarını ve bu tutumların öğrencilerin cinsiyet, İngilizce ...