Browsing by Author "Yabancı Dil Öğretimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 57
-
4-6 yaş grubu Türk çocuklarının İngilizce öğrenme süreçleri üzerine bir durum çalışması
Peçenek, Dilek (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)304 ÖZET Bu tez, 4-6 yaş grubu Türk çocuklarının yabancı dil (İngilizce) öğrenme süreçleri üzerine bir durum çalışması niteliğindedir. Tezin amacı, okul öncesi eğitimde 4-6 yaş grubuna yönelik yabancı dil öğretimi ... -
A Bakhtinian analysis of the protagonists` ethical dilemma in Joseph Conrad`s Under Western Eyes and The End of the Tether
Ünal, Nergis (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-17)Conrad'ın Under Western Eyes ve The End of the Tether eserleri baş karakterlerin etik ikilemlerini sunmakta ve bunu yaparken de karakterlerin aynı anda ahlaka hem uygun hem de uygunsuz davranabileceğini göstermektedir. ... -
A study on lıterature use of elt teachers wıth an elt background and those wıth a lıterature background ın theır readıng classes
Özkan, Ahmet (MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngiliz Dili öğretmenlerinin kendi eğitim altyapılarına göre; Eğitim Fakültesi ya da Edebiyat Fakültesi; okuma derslerinde edebiyat kullanımı ile ilgili algılarının, inançlarının, bakış açılarının ve uygulamalarının ... -
An analysis of english language testing and evaluation course in English language teacher education programs in Turkey: developing language assessment literacy of pre-service EFL teachers
Şahin, Sevgi (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-21)Bu çalışma, Türkiye'deki İngiliz Dili Öğretimi Programlarında, İngilizce öğretmen adaylarının Yabancı Dil Öğretiminde Değerlendirme Okuryazarlığını geliştirmek ve arttırmak için okutulan İngilizce Öğretiminde Ölçme ... -
An analysis of the effects of accreditation on the quality of English preparatory schools of foundation universities in İstanbul
Kalaçay, Burak (MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-18)İngilizce günümüzde politika, ticaret, bilim ve akademik çalışmalar gibi alanlarda yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmış olması sebebiyle dünyadaki ortak dil konumuna yükselmiştir. Dilin öneminin artmasıyla birlikte, ... -
Anadilden yabancı dile sözcüksel aktarım
Soral, Gönül (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Ankara- Demokrasi İlköğretim Okulu'nda, yabancı dil olarakİngilizce öğrenen 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, anadillerinden yabancı dile sözcükselaktarımları ile ilgili bir durum tespiti yapılmaya ... -
Ankara Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce gereksinimlerinin çözümlenmesi
Sert, Nehir (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)BÖLÜM VI ÖZET, SONUÇ ve ÖNERİLER ÖZET Bu araştırmanın amacı, Ankara Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıflarındaki İngilizce öğretiminin öğrenci gereksinimlerini karşılamaya yeterli olup olmadığını ... -
Ankara Üniversitesinde ve Özbekistan okullarında yabancı dil olarak Rusça öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
Akçay, Amira (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)TEZ ÖZETİ Bu tezde, Ankara Üniversitesindeki ve Özbekistan okullarındaki Rusça öğretim yöntemlerinin betimlenmesi ve karşılaştırılması yapılmıştır. Tezin birinci bölümünde dil kavramı ve tezde sözü edilen yabancı dil öğretim ... -
Avrupa Konseyi yabancı diller ortak başvuru metnine uygun Türkçe öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi
Köse, Dursun (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Özet Avrupa Konseyi, dil öğretimi ve dil yeterliği ölçümüyle ilgili uluslararası geçerliliğe sahip ölçütlerin belirlenmesi amacıyla `Yabancı Dil Öğretimi Ortak Başvuru Metni` adlı çalışmayı dil öğrenenlere ve öğretenlere ... -
Bağlamda sözcük öğretimi
Kurtul, Kamil (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-22) -
Çevirmen odaklı çeviri modeli
Yilik, Murat Ersin (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETYILIK, Murat Ersin, Çevirmen Odaklı Çeviri Modeli, Yüksek Lisans Tezi,Danışman: Yrd. Doç. Dr. Dilara Demirbulak, 110s.Bu tezin amacı, çevirmen odaklı bir çeviri modeli geliştirmektir. Bu tezde çevirmenodaklı çeviri ... -
Dört temel beceriyi destekleyen öykü kitaplarının İngilizce öğreniminde başarıya etkisi
Gökdemir, Ahu (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-26)210 ÖZET A. Ü. TÖMER Dil Öğretim Merkezi, İngilizce bölümününde eğitim alan öğrencilerin düzeylerine uygun öykü kitabı ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla, kurum bünyesinde kurulan Bilimsel Araştırma Kurulu üyesi beş ... -
English language teachers` perceptions about an online basic call training
Songül, Behice Ceyda (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Durum çalışması desenini benimseyen bu çalışma, bir grup Türk İngilizce öğretmenin teknolojiyi sınıf içinde kullanmalarını etkileyen faktörleri ve gönüllü olarak katıldıkları bilgisayar destekli dil eğitimi (BDDE) üzerine ... -
Feridun Zaimoğlu`nun `On İki Gram Mutluluk` (Zwölf Gramm Glück) ve Murathan Mungan`ın ?Erkeklerin Öyküleri? adlı eserlerinde erkek imgesi
Tekin, Arzu (ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Feridun Zaimoğlu'nun ?On iki gram Mutluluk? adlı eseri iki bölüm halindeyazılmıştır. Birinci bölümünde Almanya'ya sonradan yerleşen ve bu dünyanın yaşam tarzınıbenimseyen erkeklerin hikâyelerine değinilir. İkinci ... -
Fransızca öğrenen Türklerin yaptıkları biçimbilimsel ve sözdizimsel yasnlışların çözümlenmesi
Alan, Sebahat (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada, 2000-2004 yılları arasında Ankara Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezi TÖMER Ankara Kızılay Şubesinde Temel ve Yüksek seviyede Fransızca öğrenen Türk öğrencilerin yaptığı ... -
Fransızca öğretiminde sesletim güçlükleri
Ünsal, Gülhanim (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-29)ÖZET Bu çalışmada `Fransızca Öğretiminde Sesletim Güçlükleri` nelerdir ve nasıl giderilir konusu üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde araştırmanın temel kavramları ve konulan üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde yabancı ... -
Fransızca`da yazım yanlışları
Köse, Bayram (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-13)ÖZET Bu araştırmada ` Fransızca'da Yazımda Yanlışları` üzerinde durulmuştur. Sekiz bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde, araştırmanın konusu, amacı, kapsamı ve yöntemi üzerine genel bilgiler verilmiştir. îkinci ... -
Fransızcada ve Türkçede sözlüksel üye değiştirimleri
Durmuş, Ali Osman (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Fransızca ve Türkçedeki eylemlerin, bir sözdizimsel özellik olarak, farklı tümce yapılarında yer alabilmeleri, üye yapıları arasında ne gibi benzerlikler ve farklılıklar olduğu konusu ele alınmıştır. Levin ... -
İkinci yabancı dilde öğrenme stratejilerinin kalıcılığa etkisi
Atan, Nurhayat (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada, birinci yabancı dili İngilizce olup, ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenen yetişkinlere uygulanan yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi, anımsama ve tanıma puanları ... -
İletişimci yaklaşımda öğretim teknikleri
Peçenek, Dilek (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu yüksek lisans tezinde, İletişimci Yaklaşımda sözel becerinin geliştirilmesine yönelik öğretim tekniklerinin neler olduğu ve nasıl uygulandığı örnekler verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde, incelemeyi ...