A study on lıterature use of elt teachers wıth an elt background and those wıth a lıterature background ın theır readıng classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngiliz Dili öğretmenlerinin kendi eğitim altyapılarına göre; Eğitim Fakültesi ya da Edebiyat Fakültesi; okuma derslerinde edebiyat kullanımı ile ilgili algılarının, inançlarının, bakış açılarının ve uygulamalarının farklılık gösterip göstermediğini saptamak için yapılmıştır. Çalışma aynı zamanda öğretmenlerin okuma derslerinde edebi metinleri ne ölçüde ve nasıl kullandıklarını, ne tür ekstra materyaller kullandıklarını, edebiyatı İngiliz Dili Eğitimine nasıl kattıklarını, eğitim altyapılarına bağlı olarak edebiyat kullanma ya da kullanmama ile ilgili esas sebepleri de ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma Türkiye?de hem devlet hem de vakıf üniversitelerinde çalışan 140 İngilizce okutmanı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler özellikle bu çalışma için tasarlanmış anket yoluyla toplandı. Elde edilen veriler SPPS (Sosyal Bilimler İstatistik Programı) yoluyla değerlendirildi. Bulgular Eğitim Fakültesi mezunu İngilizce Öğretmenlerinin aynen Edebiyat Fakültesi mezunu İngilizce Öğretmenleri gibi okuma derslerinde edebiyatın önemine ve gerekliliğine inandıklarını fakat edebiyat kullanımında kendilerini Edebiyat Fakültesi mezunları kadar yeterli görmediklerini ortaya koyuyor. Bulgular ayrıca müfredat sınırlamasının ve yetersiz ders saatlerinin de okuma derslerinde edebiyat kullanımına karşı engel oluşturduğunu ortaya koyuyor.Anahtar kelimeler: eğitim altyapısı, İngiliz dili eğitimi, edebiyat, öğretmenlerin algıları, edebiyat kullanımı, edebi metin, öğretmenlerin inançları This study has been conducted to determine whether ELT teachers? perceptions, beliefs, perspectives and practices about the use of literature depending on their educational background, Faculty of Education or Letters, vary during their teaching practices in reading classes. The study also aims to reveal to what extent and how often teachers use literary texts, what kind of extra materials they use, how they incorporate literature into ELT in their reading classes, and the underlying reasons as to why they use or do not use literature depending on their educational background. The study has been conducted with 140 preparatory class instructors working both at foundation and state universities in Turkey. The data have been collected through a questionnaire, specifically designed for the study. The data were evaluated on SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The findings reveal that ELT teachers who graduated from Faculty of Education, like ELT teachers who graduated from Faculty of Letters, believe in the significance and necessity of literature in their reading classes, but do not see themselves as competent in literature use as teachers who graduated from Faculty of Letters. The findings also reveal that curriculum restriction and insufficient class time are a big hindrance against the use of literature in reading classes.Key words: educational background, ELT, literature, teachers' perceptions, literature use, literary text, teachers' beliefs
Collections