Ankara Üniversitesinde ve Özbekistan okullarında yabancı dil olarak Rusça öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TEZ ÖZETİ Bu tezde, Ankara Üniversitesindeki ve Özbekistan okullarındaki Rusça öğretim yöntemlerinin betimlenmesi ve karşılaştırılması yapılmıştır. Tezin birinci bölümünde dil kavramı ve tezde sözü edilen yabancı dil öğretim yöntemleri kuramsal açıdan tanıtılmaktadır. ikinci bölümde Özbekistan'da uygulanmakta olan Rusça öğretim yöntemleri betimlenmiştir. Üçüncü bölüm, Ankara Üniversitesinde uygulanmakta olan Rusça öğretim yöntemlerine ayrılmıştır. Dördüncü bölümünde iki evrenin yöntemleri karşılaştın İm ıştır. Bunun yanında, karşılaştırma sonuçlarından elde edilen bulguların temelinde, Türklerin Rusça öğretim sürecinde kullandıkları yöntemlerin eksiklikleri saptanmıştır. Beşinci bölümde, bir önceki bölümdeki varsayımları sınamak amacıyla yapılan, deneklere uygulanan bir araştırma yer almaktadır. Bu araştırmada, deneklerin Rusça testindeki yanıtları çözümlenerek, bilgi ve beceri düzeyleri saptanmıştır. Son olarak, hem kuramsal açıdan, hem de uygulama yoluylasaptanan eksikliklerin giderilmesine yönelik kimi öneriler ve düşünceler sunulmuştur. 148 ABSTRACT This study investigates teaching methods of Russian as a foreign language in Ankara University and Uzbek state high schools in descriptive and contrastive way. Chapter I of the study gives concepts and definitions concerning language and teaching methods, determined within the framework of the study. Chapter II explores approaches, methods and techniques of teaching Russian as a foreign language in Uzbekistan. Descriptions given in this chapter are relied on the previous studies examining Russian language teaching system of Uzbekistan. Chapter III is concerned with characteristic of Russian language teaching methods used in Ankara University. In Chapter IV Russian teaching methods of areas concerned are contrasted. On the basis of results attained in this contrast Chapter IV also provides some hypothesis concerning deficiencies in Russian teaching methods used by Turks.Chapter V consists of special research, which deals with the testing Russian language skills of Turkish students. The research was carried out with 15 informants - fourth year students of Russian Language and Literature Department in Ankara University. The main concern of this research was to establish and describe linguistic errors made by Turkish students learning Russian in Ankara University. Finally, at the end of this chapter, established errors are evaluated and some proposals concerning the ways in which these errors can be eliminated are offered. 150
Collections