Konut satın alma kararını belirleyen faktörler: Karaman iline yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Önceki dönemlerde konut alıcıları konut sahibi olabilmek için kendi ihtiyaç ve önceliklerine göre konut inşa ederken, günümüzde konut alıcıları daha çok ikamete hazır konutları tercih etmektedir. Alıcılar ikamete hazır konutları seçerken ihtiyaç ve önceliklerininin yanında konutun özelliklerini de dikkate almaktadırlar.Bu araştırma ile Karaman ilinde konut satın alma kararını etkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmış ve konut alım sürecinde etkili olan sosyoekonomik, demografik faktörlerin belirlenmesi ve tüketici istek ve ihtiyaçlarının saptanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu Karaman il merkezi sınırları dahilinde basit tesadüfi yöntemle seçilen 400 kişiye uygulanmış ve toplanan veriler frekans ve yüzde tabloları, Ki-Kare, t ve tekyönlü varyans analizi gibi uygun istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre konut satın almayı etkilediği düşünülen faktörlerden; konutun sağlamlığı, fiyatı ve istenildiği zaman satılabilmesi konut satın alırken en çok dikkate alınan etkenler olarak ön plana çıkmıştır. Aile-arkadaş tavsiyesi, satıcının yaklaşımı, gazete, TV, vb. reklamları ve konutta akıllı sistem varlığı ise en az dikkate alınan faktörler olmuştur.Anahtar Kelimeler: Konut, Konut Pazarlaması, Konut İstekleri, Konut Tercihleri, Konut Satın Alma Kararına Etki Eden Faktörler. In the past, in order to own a house, people used to construct places according to their needs and priorities. But today, house buyers prefer residential premises that are ready to move in more. While choosing the residential premises, buyers take the properties of the house into consideration as well as their needs and priorities.Within this study, it is aimed to determine the factors that affect housing purchase decision in Karaman, the socioeconomic and demographic factors that are influential in housing purchase process and the consumers' needs and desires. The survey form prepared for this purpose was applied to 400 people within the borders of Karaman city center, selected by simple random method and the collected data were analyzed with appropriate statistical methods such as frequency and percentage tables, Chi-Square, t test and one-way analysis of variance.According to the results of the analysis, the factors that are considered to be effective for buying houses; substantiality, price and marketability of a house, came into prominence as the most important factors while purchasing a house. On the other hand, family or friend advice, the sellers' approach, newspapers, TV commercials and advertisements, availability of an intelligent system at a property were the least considered factors.Key Words: Housing, Housing Market, House Requests, House Preferences, The Factors That Affect Housing Purchase Decision.
Collections