Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Osman
dc.contributor.authorGüler, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-06T11:50:56Z
dc.date.available2020-12-06T11:50:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99975
dc.description.abstractİnovasyon kavramı, son yıllarda başta bankacılık olmak üzere en çok ilgi gören konuların başında gelmektedir. Günümüz rekabet koşullarında bankalar, karlılıklarını arttırmak ve devamlılıklarını sağlamak için yeni ürün ve yöntemler bulmak zorundadır. Bankalardaki ürün yeniliğine paralel olarak, bankaların sundukları hizmet çeşitleri de artmaktadır. Bugün birçok banka danışmanlık hizmetleri, birebir bankacılık, kurumsal ve bireysel bankacılık veya internet bankacılığı gibi unsurlara ağırlık vermeye başlamıştır. Buradan hareketle yapılan bu çalışmanın amacı, son yıllarda gözlemlenen bankacılık faaliyetlerinde büyük gelişmeler sayesinde müşteri memnuniyeti sağlamada ürün ve hizmet yeniliğinin etkisini ölçmektir.Çalışmanın uygulaması Karaman il merkezi sınırları dahilinde faaliyet gösteren ve inovasyon konusunda ön planda olduğu düşünülen bir özel ve bir kamu bankası müşterilerinden tesadüfi yöntemle seçilen 800 kişi ile yapılmıştır. Seçilen bu kişilere hazırlanan bir anket uygulanarak bankacılık sektöründe müşteri memnuniyeti açısından ürün ve hizmet inovasyon faaliyetleri değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler frekans ve yüzde tabloları, Ki-Kare ve t testleri yardımıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; her iki banka müşterileri de bankalarının yapmış oldukları ürün ve hizmet yeniliklerini mevcut ürünlerde ufak değişikliklerle oluşturulan yeni ürünler olarak gördüğü, özel bankanın kamu bankasına göre daha fazla yenilikçi olduğu ve her iki banka müşterilerinin çalıştıkları bankadan genel anlamda memnun oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe concept of innovation is one of the most popular topics in the banking sector, which has been highly researched in recent years. In today's competitive environment, banks must find new products and methods to increase and sustain their profitability. Parallel to product innovation in the banks, the range of services offered by the banks is also increasing. Many banks today; starts to give weight to their new offers such as consulting services, individual banking, corporate and retail banking, or internet banking. The aim of this study is to measure the impact of product and service innovation in ensuring customer satisfaction in the banking sector through the major developments observed in banking activities in recent years. In this study, 800 customer were surveyed from one private and one public bank selected by simple random method within the limits of Karaman province; and accordingly product and service innovation activities in terms of customer satisfaction in the banking sector were evaluated. The obtained data are analyzed by frequency and percentage tables, Chi-Square, t-Test analyzes.As a result of the analyzes; both bank customers were found to see that their products and services innovations were new products created by small changes in existing products and that the private bank was more innovative than the public bank and that both bank customers were generally satisfied with the bank they were working with.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBankacılık sektöründe müşteri memnuniyeti açısından ürün ve hizmet inovasyon faaliyetlerinin değerlendirilmesi: Karaman ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeEvaluation of product and service innovation activities for customer satisfaction in the banking sector: An application in Karaman province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-14
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFinancial innovations
dc.subject.ytmService development
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmKaraman
dc.identifier.yokid10160926
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477292
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess