Sağlık işletmelerinde görev yapan sağlık personelinin çalışmalarında motivasyon ve iletişim; Karaman`da bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık sektörü hizmetler sektöründe önemli bir yere sahip bulunmaktadır. Hizmetlerde ürünler gibi bir değere sahiptir. Sağlık hizmetlerinin etkin sunulması fiziksel imkânlara bağlı olduğu kadar hizmeti sunan personele de bağlıdır. Sağlık hizmetlerinin daha etkin bir biçimde yerine getirilmesinde hastane personeli önemli bir yer tutmaktadır. Hastane personeli doktor, hemşire, laborant, ebe, sağlık memuru, biyolog ve diğer yardımcı personelden oluşmaktadır. Hastane personelinin hastalara daha kaliteli hizmet verebilmeleri için yüksek motivasyona sahip olmaları aynı zamanda iletişim olanaklarının da elverişli olması gerekmektedir. Sağlık hizmeti veren personelinin kaliteli hizmet sunması ve hasta (müşteri) memnuniyetine önem vermesi gerekmektedir.Bu tezin birinci bölümünde sağlık hizmetlerinin yapısı, hastaneler ve sağlık personeli hakkında genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümünde sağlık sektöründe çalışan personelin motivasyonu ele alınmıştır ve üçüncü bölümde sağlık sektöründe çalışan personelin iletişimi ele alınmıştır ve dördüncü bölümde Karaman devlet hastanesinde görev yapan sağlık personelinin motivasyon ve iletişim düzeyinde etkili olan faktörler nelerdir ve iletişimin motivasyon üzerinde etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sağlık hizmetleri, Motivasyon, ĠletiĢim. The health sector has an important place in the services sector. Services have a value like products. Effective submission of health services depends on the physical facilities as well as the staff who provide the services. Hospital personnel have an important place in the more efficient implementation of health services. The hospital staff consists of doctors, nurses, laborants, midwives, health officers, biologists and other assistant personnel. Hospital personnel should have high motivation to provide quality services to their patients and at the same time, communication facilities should be convenient. It is necessary for healthcare staff to provide quality services and to give importance to patient (customer) satisfaction.In the first part of this thesis, general information about the structure of health services, hospitals and health personnel is given. In the second part, the motivation of the personnel working in the health sector was discussed and in the third part the communication of the personnel working in the health sector was discussed and in the fourth part the factors influencing the motivation and communication level of the health personnel working in the Karaman state hospital were investigated.Key words: Health services, Motivation, Communication.
Collections