Düzenli fiziksel etkinliklerin ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejileri ve beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum düzeylerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma da Düzenli Fiziksel Etkinliklerin Ortaöğretimde Öğrenim Gören Deney Grubu Öğrencilerinin Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ve Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum Düzeylerine Etkisinin bağımsız değişkenler açısından anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma grubu Karaman İl merkezinde liselerde öğrenim gören 78'i erkek, 72'si kadın Deney Grubu, 69'u erkek, 81'i kadın Kontrol grubu olmak üzere toplam 300 öğrenciden oluşturmaktadır.Araştırmanın amacına ulaşmak için; araştırmacılar tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu` Namlu (2004) tarafından geliştirilen `Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçeği`, Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, 12' si olumlu 12' si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` kullanılmıştır.Verilerin çözüm ve yorumlanmasında, Kolmogorov-Smirnov testi, Wilcoxon testi, Man Whitney U testi ve Kruskall Wallis testi kullanılarak anlamlılık P<0,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı Biliş ölçeği için 0.93, Tutum Ölçeği için 0,80' dir. Ölçüt geçerliliği katsayısı da 0.83 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre düzenli fiziksel egzersizin ortaöğretimde Öğrenim Gören Deney Grubu Öğrencilerinin Bilişötesi öğrenme stratejileri alt boyutları ve toplam puanlarına göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Düzenli fiziksel egzersizin ortaöğretimde Öğrenim Gören Deney Grubu Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine ilişkin tutum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. In this study, the effects of regular physical activities on metacognitive learning strategies of students in high school and their attitude levels on physical education and sport lesson were searched to determine whether they differ in terms of independent variables or not. The research group consists of totally 300 students that 78 male, 72 female, 69 male experimental group and 81 female control group who receive education at Karaman city center.To achieve the purpose of the research; `Personal Information Form`, `Metacognitive Learning Strategies Form` which was developed by Namlu (2004) and `Physical Education And Sport Attitude Scale` which consists of 12 positive and 12 negative totally 24 items developed by Demirhan and Altay (2001) were used. In the analysis and assessment of the data, Kolmogorov-Smirnov test, Wilcoxon test, Man Whitney U test and Kruskall Wallis test was used and significance was taken as P<0.05 and in the evaluation of the data and the determination of the calculated values, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) package program was used. The Cronbach Alpha reliability co-efficient of the scale has been calculated as 0.93 for cognitive scale and 0.80 for attitude scale. The validity co-efficient of the scale has been calculated as 0.83. According to the findings obtained from the research; while a meaningful difference has been found of regular physical activities on metacognitive learning strategies sub-dimension and total points of secondary school students, a meaningful difference could not been found between regular physical activities and attitudes to Physical Education and Sport lesson.
Collections