Taşra iş yaşamında kadın dindarlığı: Karaman örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamusal alanın seküler diline dindar kimlikleriyle eklemlenen kadınların, çalışma hayatına dahil olduktan sonra, dini ibadet, inanç ve pratiklerinde meydana gelen değişimlerin boyutu ele alınmıştır. Bir taraftan hızlı değişim sürecinin etkisi altında kalan, diğer taraftan geleneksel yapısını korumaya çalışan, kısacası tranzisyonel toplum özelliği taşıyan Karaman‟da, fabrikada çalışan ve kendisini `dindar` olarak tanımlayan kadınlarla derinlemesine mülakat tekniği uygulanarak yapılan bu çalışmada, dindar kadınların çalışma hayatı öncesi ve sonrasında dini tutum, davranış, ibadet ve uygulamalarını mukayese etmek amaçlanmış, dindar kadının yaşam tarzına yansıyan değişim ve bu değişimin nedenleri ortaya konmaya çalışılmıştır. In this work, the women who are expressed with their religious identity in the secular language of the public sphere have taken up the changes that took place in terms of religious worship, beliefs and practices since they were included in the working life. In this study, Karaman, that is under the influence of the rapid change process from one side and tried to preserve its traditional structure from the other side, in a nutshell, is a transitional community, and in this interview with women who work in factories and define themselves as `religious`, it is aimed to compare their religious attitudes, behaviors, worship and practices before and after their working life.
Collections