Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik öz yeterliliklerinin gelecek beklentisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akademik öz-yeterlilik bireylerin akademik görevleri istenilen düzeyde ve başarıda yapabileceğine yönelik inancını ifade etmektedir. Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterliliklerinin gelecek beklentisi üzerine etkisinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören ve olasılığa dayalı örneklem seçim tekniklerinden birisi olan basit tesadüfi örneklem seçim tekniği ile belirlenen 369 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel analiz modelinde yapılan nicel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Jerusalem ve Schwarzer (1981) tarafından oluşturulan, Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Akademik Öz Yeterlilik Ölçeği` ve Tuncer (2011) tarafından geliştirilen `Gelecek Beklentisi Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi, ANOVA testi ve değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak için regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde; akademik öz yeterlilik ve gelecek beklentisi boyutunda cinsiyet, sınıf, bölüm ve uzun süre yaşanılan yer değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ölçekten alınabilecek değerler göz önünde bulundurulduğunda katılımcıların akademik öz yeterliliğinin orta düzeyde olduğu, gelecek beklentisinin ise yüksek düzeyde olduğu elde edilen bir diğer bulgudur. Sonuç olarak; katılımcıların akademik öz yeterliliğinin gelecek beklentileri üzerinde etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akademik Öz Yeterlilik, Gelecek Beklentisi, Üniversite Öğrencisi Academic self-competence refers to beliefs through how individuals manage their academic tasks in terms of desired level and accomplishment. The purpose of this study was to examine effect of school of physical education and sport students' academic self-competences on their future expectations. Participants were 369 students who continue Karamanoğlu Mehmetbey University School of Physical Education and Sport. Simple random sampling method was used for selecting them. Study was quantitative research and its design was descriptive analyze model. Data collection tools were personal information form developed by researchers, `Academic Self-Competence Scale` developed by Jerusalem and Schwarzer (1981) and translated to Turkish culture by Yılmaz, Gürçay and Ekici (2007), and `Future Expectation Scale` developed by Tuncer (2011). Descriptive statistic, ANOVA and regression analyses were used for statistical calculations. Results showed that there weren't significant effects of gender, grade, department and long time living place on participants' academic self-competence and future expectations. Results also indicated that participants' mean scores were moderate for academic self-competence and high for future expectations. As a conclusion, participants' academic self-competence had no statistically significant effect on their future expectation.Key Words: Academic Self-Competence, Future Expectation, University Student
Collections