Mobbing ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Karaman ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, mobbing algısının akademisyenlerin örgütsel bağlılıklarını etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde mobbing kavramı ele alınırken ikinci bölümde örgütsel bağlılık kavramı incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde mobbing ve örgütsel bağlılık ilişkisi hakkında literatür taraması yapıldıktan sonra Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nde çalışan akademisyenlere uygulanan anket sonuçlarına ve değerlendirmelerine yer verilmiştir. Araştırmada Meyer ve Allen tarafından geliştirilen 'Örgütsel Bağlılık Ölçeği' ile Leymann tarafından geliştirilip Özcan (2011) tarafından kısaltılan 'Mobbing Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler IBM SPSS 25 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuca göre, çalışanların mobbing algıları, örgütsel bağlılık düzeylerini negatif yönde ve anlamlı düzeyde etkilemektedir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, Örgütsel Bağlılık, Akademisyenler The aim of this study is to determine the effect of mobbing perception on the organizational commitment of academicians. The research consists of three parts. In the first part, the concept of mobbing was studied and in the second part the concept of organizational commitment was studied. In the third part of the study, after conducting a literature survey on mobbing and organizational commitment, the results of the questionnaires and evaluations of the academicians working at Karamanoğlu Mehmetbey University were included. The ılan Organizational Commitment Scale ob developed by Meyer and Allen and en Mobbing Scale ip which was developed by Leymann and shortened by Özcan (2011) were used in the study. Data collected within the scope of the research were analyzed by IBM SPSS 25 program. According to the results obtained from the study, mobbing perceptions of employees affect the levels of organizational commitment negatively and significantly.Key Words: Mobbing, Organizational Commitment, Academics
Collections