5.-12. sınıf öğrencilerinin gelişim düzeyine uygun badmintonteknik ve taktiklerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ward (2009a)'ın çalışmasına göre alan bilgisi genel alan bilgisi (GAB) ve özelleşmiş alanbilgisi (ÖAB) olarak ikiye ayrılmaktadır. GAB, a) Kurallar, güvenlik ve görgü kuralları, b)Teknik ve taktik alt boyutlarından oluşmaktadır. ÖAB ise a) Öğrenci hataları, b) Öğretimtasarımı ve sunumu alt boyutlarını kapsamaktadır. GAB'nin alt boyutlarından biri olan teknik ve taktik herhangi bir seviyedeki sporla ilgili bir oyun ya da maçın kritik iki noktasıdır. Beden eğitimi ve spor alan yazındaki çalışmaların çoğunluğu bir teknik ya da taktiğin nasıl görünmesi gerektiğini tanımlamaktadır. Farklı gelişimsel süreçlerdeki öğrenenlere öğretebilmek için farklı teknik ve taktikleri seçme konusunda alan yazında eksiklik görünmektedir (Rink, 2006). Bu çalışmanın amacı beden eğitimi derslerinde öğretilecek olan badminton branşında 5.-12. sınıf öğrencilerine gelişimsel olarak uygun olan badminton teknik ve taktilerinin belirlenmesidir. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, okul beden eğitimi dersinde badminton öğreten 6 beden eğimi öğretmeni (4 orta okul ve 2 lise öğretmeni ) ve 11 badminton antrenöründen oluşmaktadır. Video analizlerinden elde edilen veriler araştırmacı tarafından sistematik olarak sınıflandırılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden frekans kullanılmıştır. Bulgulara göre tavsiye edilen badminton teknikleri servisler, drop, smaç, lob, net drop, net kill, clear, ayak çalışması, drive ve savunmadır. Badminton taktikleri ise servis atma, servis karşılama, ralli sırasında pozisyon alma ve ayak çalışmalarıdır. Çalışmamız sonucunda 5.-12. sınıf beden eğitimi derslerinde badminton öğretimi için gelişim düzeyine uygun teknik ve taktikler belirlenmiştir. Bu çalışma ile badminton dersini öğretmek isteyen beden eğitimi öğretmeninin ders planlarında hangi badminton teknik ve taktiklerinin öğretilmesi gerektiği konusunda yardımcı olması beklenmektedir. Ward (2009) defined content knowledge as common content knowledge (CCK) andspecialized content knowledge (SCK). CCK includes a) Rules, etiquette and safety, b)Techniques and tactics. SCK includes a) Student errors, b) Instructional task andrepresentation. Techniques and tactics, one of the sub-domains of CCK, are two criticalaspects of games or match at any level of sports. Most studies in physical education and sportliterature indicated how a technique or a tactic should be demonstrated. There is a gapregarding selection of developmentally appropriate techniques and tactics in literature in orderto teach them to the learners who are in different learning process (Rink, 2006). The purposeof this study was to determine developmentally appropriate badminton techniques and tacticsfor 5.-12. grades students.Descriptive analyze method was utilized for this study. Participants were 6 physical education teachers who were teaching badminton in their school physical education lessonand 11 badminton coaches. Data collected from video analysis were systematically classified by researcher. Percentage and frequency which were two statistical methods of descriptive statistics were used for data analyze. Results showed that developmentally appropriate techniques were services, drop, smash, lob, net drop, net kill, clear, foot work, drive and defensive strokes. It was also determined that developmentally appropriate tactics were serving, reserving, taking position during rally and foot work. As a conclusion, developmentally appropriate badminton techniques and tactics for 5.-12. grades students were determined. It is expected that this study will help teachers who are planning to teach badminton which techniques and tactics they should use in their lesson plans.
Collections