Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme taktikleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üniversitede eğitim görmekte olan öğrencilerin kişilik özellikleri ile sosyalleşme taktikleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve kullanılan sosyalleşme taktiklerinin cinsiyet, yaş, fakülte türü, sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik düzey gibi değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Betimsel tarama modelinde nicel bir araştırma olan bu çalışmanın örneklemi, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan 387 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler 'Kişisel Bilgi Formu' 'Sosyalleşme Taktikleri Ölçeği' ve 'On Maddeli Kişilik Ölçeği' ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre lisans öğrencilerinin kullandığı araçsal taktikler cinsiyetlerine, eğitim gördükleri fakültelere ve sınıf düzeylerine göre; eğitsel taktikler yaşa ve sınıf düzeyine göre; sosyal taktikler ise sosyo-ekonomik düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Diğer yandan, kullanılan sosyalleşme taktikleri ve öğrencilerin sahip oldukları kişilik özellikleri arasında pozitif yönde, düşük ancak anlamlı bir ilişki vardır. Sahip olunan kişilik özellikleri kullanılan taktiklerin anlamlı yordayıcısıdır.Anahtar kelimeler: Yüksek Öğretim, Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşmesi, Sosyalleşme Taktikleri, Kişilik This study aims to determine the relationship between the socialization tactics that university students used in socialization process and personality traits that they have, and also to find out whether socialization tactics are changing in accordance with demographic variables such as; gender, age, faculty, class and socio economic status. This study has been conducted in descriptive survey model which is a quantitative research technique. The sample of this study consisted of 387 undergraduate students, studying Karamanoğlu Mehmetbey University in 2019-2020 education and training year. Data were collected with 'Personal Information Form' 'Socialization Tactics Scale' and 'Ten Item Personality Inventory.' Data analysis were done with SPSS testing techniques which includes Independent Samples T-test, One Qay ANOVA, Pearson Correlation Analyze and Linear Regression Analyze.The results show that gender, faculty type and class have meaningful effects on instrumental tactics; age and class have meaningful effects on scholastic tactics and socio economic status has meaningful effects on collegiate tactics of undergraduates. On the other hand, the results also show that there is positive, but low-level correlation between the socialization tactics and personality traits. The regression test results also show that four dimensions of personality traits have an effect on undergraduates' socialization tactics.Key Words: Higher Education, Undergraduate Socialization, Socialization Tactics, Personality
Collections