Ortaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi elektriğin iletimi ünitesinin öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaokul 6. sınıf Fen Bilimleri dersinde 5E modeli esas alınarak Elektriğin İletimi Ünitesinin öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerine etkileri araştırılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı Karaman Yavuz Selim Ortaokulunun 6. sınıfındaki 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının başarı durumlarını karşılaştırmak için Elektriğin İletimi konusu ile ilgili bir başarı testi hazırlanıp uygulanmıştır. Deney grubunda 5E öğrenme modeline göre dersler işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Uygulama sonucu yapılan analizlerde 5E modelinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve konuya karşı daha olumlu tutumlar geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this study, 6th grade students' achievement and attitudes were investigated based upon 5E model on science lesson, the unit transmission of the electricity. The study was implemented with 48 sixth grade students, who studied in Karaman Yavuz Selim Secondary School during 2017-2018 academic year. Before the implementation an achievement test was applied to compare the achievement levels of the control and experimental group students on the subject: transmission of the electricity. In experimental group lessons were performed based upon 5E model but in control group traditional teaching methods were used. The analyses that are made at the end of the implementation showed that the experimental group in which 5E model applied was more succesfull and developed more positive attitudes towards lesson when compared with the control group in which traditional teaching methods were used.
Collections