Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Murat
dc.contributor.advisorAydın, Serhat
dc.contributor.authorUysal, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-06T11:38:55Z
dc.date.available2020-12-06T11:38:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99637
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul 6. sınıf Fen Bilimleri dersinde 5E modeli esas alınarak Elektriğin İletimi Ünitesinin öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerine etkileri araştırılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı Karaman Yavuz Selim Ortaokulunun 6. sınıfındaki 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının başarı durumlarını karşılaştırmak için Elektriğin İletimi konusu ile ilgili bir başarı testi hazırlanıp uygulanmıştır. Deney grubunda 5E öğrenme modeline göre dersler işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Uygulama sonucu yapılan analizlerde 5E modelinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve konuya karşı daha olumlu tutumlar geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, 6th grade students' achievement and attitudes were investigated based upon 5E model on science lesson, the unit transmission of the electricity. The study was implemented with 48 sixth grade students, who studied in Karaman Yavuz Selim Secondary School during 2017-2018 academic year. Before the implementation an achievement test was applied to compare the achievement levels of the control and experimental group students on the subject: transmission of the electricity. In experimental group lessons were performed based upon 5E model but in control group traditional teaching methods were used. The analyses that are made at the end of the implementation showed that the experimental group in which 5E model applied was more succesfull and developed more positive attitudes towards lesson when compared with the control group in which traditional teaching methods were used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi elektriğin iletimi ünitesinin öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeResearching the influence of 5e model on students successand attitudes by teaching the science subjecttransmission of electricity on secondary school 6th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentFen Bilimleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10211630
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527201
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineFen Bilimleri ve Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess