Yaratıcı drama eğitiminin annelerin özyeterlik becerileri ve bebeklerinin sosyal-duygusal gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaratıcı Drama Eğitiminin Annelerin Özyeterlik Becerileri ile BebeklerininSosyal Duygusal Gelişimleri Üzerindeki Etkilerin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, yaratıcı drama eğitiminin 1- 3 yaş bebeklere sahip annelerinözyeterlikleri ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri üzerindeki etkisiniincelemektir. Araştırmanın örneklemini Karabük İlinde yaşayan 1-3 yaş bebeğe sahip16 anne oluşturmuştur. Araştırmaya gönüllü katılan annelere ` Anneyle Mutlu BebekDrama Eğitimi ` programı dört ay boyunca uygulanmıştır.Eğitim programının başında her anneye bebeğin ve annenin bazı demografikbilgilerini içeren kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Eğitimin ilk 12 haftası annelereeğitim verilmiş olup, son 4 haftası ise anneler ve bebekleri birlikte eğitime alınmıştır.Eğitimin sonunda, annelerin bebekleriyle evlerinde yapabilecekleri etkinlikleri içerenev notları dağıtılmış ve süreç takip edilmiştir.Yaratıcı Drama Eğitiminin başında ve sonunda; ön test ve son test olarak annelereAnne Özyeterlik Ölçeği ve her bir anneyle bireysel görüşülerek Vineland ErkenÇocukluk Dönemi Sosyal Duygusal Gelişim Beceri Ölçeği uygulanmıştır. Yapılanön test ve son test sonuçlarına bakılarak yaratıcı drama eğitiminin annelerinözyeterlik ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri arasında farklılık olupolmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere göre AnneBabalık Becerilerinde Özyeterlik ölçeğinde eğitim öncesi ve sonrası günlük işlerleilgili boyutta anlamlı bir farklılık oluştuğu, bebeklerin sosyal duygusal gelişimbecerilerinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bebeklik dönemi, yaratıcı drama, anneyle mutlu bebek dramaeğitimi, özyeterlik, sosyal duygusal gelişim Investigation of the Effects of Creative Drama Education on Mothers' Self-Efficacy Skills and Their Social Emotional DevelopmentThe aim of this research is to examine the effect of creative drama education on theself-efficacy and social emotional development of mothers with babies aged 1-3years. The sample of the study consisted of 16 mothers with 1-3 years old babiesliving in Karabük Province. `Happy Baby Drama Education with Mom` programwas applied to the mothers participating in the study for four months.At the beginning of the training program, a personal information form includingsome demographic information of the baby and the mother was applied to eachmother. The first 12 weeks of the training was given to the mothers, and the last 4weeks of the mothers and their babies were trained together. At the end of thetraining, home notes containing the activities that mothers can do at home with theirbabies were distributed and the process was followed.At the beginning and end of Creative Drama Education; As a pre-test and post-test,mothers Self-Efficacy Scale and Vineland Early Childhood Social EmotionalDevelopment Skills Scale were applied to individual mothers. By looking at the pre-test and post-test results, it has been tried to determine whether there is a differencebetween the self-efficacy of mothers and the social emotional development ofmothers. According to the data obtained in the study, it was observed that there was asignificant difference in the dimensions of daily affairs before and after the educationin the Self-Efficacy Scale of Parenting Skills, and that there was a significantdifference in the social emotional development skills of the babies.Key Words: Infancy, creative drama, mother happy baby drama education, self-efficacy, social emotional development.
Collections