Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Şehnaz
dc.contributor.authorTan, Elif
dc.date.accessioned2020-12-06T11:31:44Z
dc.date.available2020-12-06T11:31:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99443
dc.description.abstractYaratıcı Drama Eğitiminin Annelerin Özyeterlik Becerileri ile BebeklerininSosyal Duygusal Gelişimleri Üzerindeki Etkilerin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, yaratıcı drama eğitiminin 1- 3 yaş bebeklere sahip annelerinözyeterlikleri ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri üzerindeki etkisiniincelemektir. Araştırmanın örneklemini Karabük İlinde yaşayan 1-3 yaş bebeğe sahip16 anne oluşturmuştur. Araştırmaya gönüllü katılan annelere ` Anneyle Mutlu BebekDrama Eğitimi ` programı dört ay boyunca uygulanmıştır.Eğitim programının başında her anneye bebeğin ve annenin bazı demografikbilgilerini içeren kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Eğitimin ilk 12 haftası annelereeğitim verilmiş olup, son 4 haftası ise anneler ve bebekleri birlikte eğitime alınmıştır.Eğitimin sonunda, annelerin bebekleriyle evlerinde yapabilecekleri etkinlikleri içerenev notları dağıtılmış ve süreç takip edilmiştir.Yaratıcı Drama Eğitiminin başında ve sonunda; ön test ve son test olarak annelereAnne Özyeterlik Ölçeği ve her bir anneyle bireysel görüşülerek Vineland ErkenÇocukluk Dönemi Sosyal Duygusal Gelişim Beceri Ölçeği uygulanmıştır. Yapılanön test ve son test sonuçlarına bakılarak yaratıcı drama eğitiminin annelerinözyeterlik ve bebeklerinin sosyal duygusal gelişimleri arasında farklılık olupolmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere göre AnneBabalık Becerilerinde Özyeterlik ölçeğinde eğitim öncesi ve sonrası günlük işlerleilgili boyutta anlamlı bir farklılık oluştuğu, bebeklerin sosyal duygusal gelişimbecerilerinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bebeklik dönemi, yaratıcı drama, anneyle mutlu bebek dramaeğitimi, özyeterlik, sosyal duygusal gelişim
dc.description.abstractInvestigation of the Effects of Creative Drama Education on Mothers' Self-Efficacy Skills and Their Social Emotional DevelopmentThe aim of this research is to examine the effect of creative drama education on theself-efficacy and social emotional development of mothers with babies aged 1-3years. The sample of the study consisted of 16 mothers with 1-3 years old babiesliving in Karabük Province. `Happy Baby Drama Education with Mom` programwas applied to the mothers participating in the study for four months.At the beginning of the training program, a personal information form includingsome demographic information of the baby and the mother was applied to eachmother. The first 12 weeks of the training was given to the mothers, and the last 4weeks of the mothers and their babies were trained together. At the end of thetraining, home notes containing the activities that mothers can do at home with theirbabies were distributed and the process was followed.At the beginning and end of Creative Drama Education; As a pre-test and post-test,mothers Self-Efficacy Scale and Vineland Early Childhood Social EmotionalDevelopment Skills Scale were applied to individual mothers. By looking at the pre-test and post-test results, it has been tried to determine whether there is a differencebetween the self-efficacy of mothers and the social emotional development ofmothers. According to the data obtained in the study, it was observed that there was asignificant difference in the dimensions of daily affairs before and after the educationin the Self-Efficacy Scale of Parenting Skills, and that there was a significantdifference in the social emotional development skills of the babies.Key Words: Infancy, creative drama, mother happy baby drama education, self-efficacy, social emotional development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcı drama eğitiminin annelerin özyeterlik becerileri ve bebeklerinin sosyal-duygusal gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the effects of creative drama education on self-sufficiency and social-emotional development of infants
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmInfant
dc.subject.ytmInfant care
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid10220716
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616090
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess