Otomotiv sektöründe kullanılan termostat yuvasının farklı metotlarla üretimi ve ANSYS ile analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Parça sektörü, genel olarak çalıştıkları ana sanayi müşterilerine bağımlı bir sanayi koludur. Parça sektörü açısından kurumsallaşmış ve sağlıklı bilgi bulunabilen tek sektör otomotiv yan sanayidir. Üretilecek bir parçanın malzemesi, üretim metotları, kalitesi kullanım ömrü gibi etkenler piyasada rekabet gücünü artırmaktadır. Buda bir parçanın sistematik olarak tasarımından üretilip pazarlanmasına kadar geçen süreci içine almaktadır. Bu çalışmada, otomotivlerde kullanılan orijinali plastik olan termostat yuvasına bir ürün geliştirme işlemi yapılmış ve değişik malzeme ve yöntemlerle üretimi yapılarak analizi gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla :a) Döküm olarak üretimi,b) Plastik olarak enjeksiyon yöntemiyle üretimi,c) Talaşlı imalat işlemleri ile üretimi incelenerek farklı üretim metotlarıkarşılaştırılmış, ANSYS sonlu analiz programına deneylerden elde edilenortalama sıcaklık değerleri girilmiştir. Sonlu eleman analizinden elde edilenverilerle deneylerden elde edilen değerler karşılaştırılmıştır. Elde edilenveriler ışığında en optimum, kaliteli malzeme ve üretim metodu seçilerekanalizi yapılmıştır.Alüminyum malzeme diğer iki malzemeye göre daha avantajlı olup termostatı en kısa sürede ve en fazla sayıda açması, sistemi daha çok soğutması bakımından tercih edilmelidir. Ayrıca sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak deneysel çalışmaya gerek olmadan daha kısa sürede sonuçları elde etmek mümkündür. Böylece zaman ve işçilikten tasarruf sağlanabilir. Part market is a branch of industry depending generally on the key industry in which they work. Many companies operating at this industry have the characteristics of KOBİ. Branches of industry such as vehicle fabrication, durable consumer goods, machine production on which parts shops depend are available. Among the branches of industry, automotive supply industry information is the only sector institutionalized in terms of parts shops and about which dependable informastion can be gained. Such factors as material to be produced, manufacturing methods, quality, and system lifecycle increase the competitive power in the market. This includes the time period spent between the beginning of systematic design of a part and the marketing after the production. In this study, product development of thermostat housing used in automotives and whose origin is plastic has been done and analyzed before its production with different materials and methods. For this purpose:a) Cast production,b) Production with injection method as plasticc) Production with machining are compared and average temperature values tained from the experiments are entered into the finite element program (ANSYS). The data obtained from finite element analysis and the experiments are compared.Aluminum material is more advantageous than the other two materials and the highest number of trench as soon as the thermostat, the system should be preferred more in terms of cooling. In addition, by using the finite element method results in less time without the need for experimental work possible. Thus, time and labor savings can be achieved.
Collections