Hava alanı terminal binaları tasarımında fonksiyonel ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulaşım yapılarından havaalanları yolcu terminal binalarının tasarımı, hava alanı bileşenleri ve havaalanı erişim sistemleri ile bağlantılıdır. Terminal binasının uygulanabilirliği açısından şeçilen arazi ve konumlandırılışı terminal binasının pist sistemini, pist sisteminin barındıracağı uçak tipleri kategorisi ise kabul edilebilir terminal binası konseptini belirleyecektir. Havaalanı terminal binaları bulunduğu bölgenin gelişim potansiyeli üzerine planlanmaktadır. Havaalanı yolcu kapasitesi terminal binası planlamasında ve tasarımında önemli etken olmaktadır. Bu araştırma kapsamında günümüz havaalanı terminal binalarının incelemesi ile havaalanları olarak sınıflandırılmış ve yurt dışında bulunan uluslararası havalanlarından farklı kapasitede üç örnek işlevsel olarak incelenmiştir. Bu örnekler üzerinde hava tarafı ve kara tarafı ilişkileri tablolaştırılarak karşılaştırılmış ve her havaalanı için değişen kriterler değerlenmiştir.Birinci bölümde tezin içeriği; konunun ele alınış nedeni, amaç, kapsam, yöntem olarak anlatılmıştır. İkinci bölümde havaaanları terminal binalarının tarihi gelişimi ve havaalanı birleşenleri ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde havaalanı tasarımına etki eden tasarım kriterleri anlatılmıştır. Dördüncü bölümde incelenen örnekler doğrultusunda havaalanı sınıflandırması yapılmış ve bu sınıflandırma paralelinde yolcu kapasitesi birbirinden farklı üç örnek üzerinde terminal binalarının işlevsel yönden benzerlik ve değişimleri ortaya çıkartılarak değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde sonuç ve öneriler ortaya koyulmuştur. Airport terminal buildings are planned upon the development potential of the region they are located in. The airport passenger capacity is a significant aspect of planning and design of a terminal building. This study classifies airports upon an evaluation of today?s airport terminal buildings and examines three international airports abroad with different capacities as functional case studies. Relations between the air side and land side are comparably charted and variable criteria have been applied for each airport.The first chapter handles the content of the thesis, reason of the study, purpose, scope and method. The second chapter provides general information on the historical development of airport terminal buildings and airport components. Third chapter explains design criteria that affect airport designing. The fourth chapter classifies airports in light of the examples studied and in parallel to this classification, evaluates the similarities and transformations of terminal buildings on a functional basis through three examples of different passenger capacities.
Collections