Show simple item record

dc.contributor.advisorÇabuk, Suat
dc.contributor.authorBaysal, Nur
dc.date.accessioned2020-12-06T11:22:37Z
dc.date.available2020-12-06T11:22:37Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99175
dc.description.abstractUlaşım yapılarından havaalanları yolcu terminal binalarının tasarımı, hava alanı bileşenleri ve havaalanı erişim sistemleri ile bağlantılıdır. Terminal binasının uygulanabilirliği açısından şeçilen arazi ve konumlandırılışı terminal binasının pist sistemini, pist sisteminin barındıracağı uçak tipleri kategorisi ise kabul edilebilir terminal binası konseptini belirleyecektir. Havaalanı terminal binaları bulunduğu bölgenin gelişim potansiyeli üzerine planlanmaktadır. Havaalanı yolcu kapasitesi terminal binası planlamasında ve tasarımında önemli etken olmaktadır. Bu araştırma kapsamında günümüz havaalanı terminal binalarının incelemesi ile havaalanları olarak sınıflandırılmış ve yurt dışında bulunan uluslararası havalanlarından farklı kapasitede üç örnek işlevsel olarak incelenmiştir. Bu örnekler üzerinde hava tarafı ve kara tarafı ilişkileri tablolaştırılarak karşılaştırılmış ve her havaalanı için değişen kriterler değerlenmiştir.Birinci bölümde tezin içeriği; konunun ele alınış nedeni, amaç, kapsam, yöntem olarak anlatılmıştır. İkinci bölümde havaaanları terminal binalarının tarihi gelişimi ve havaalanı birleşenleri ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde havaalanı tasarımına etki eden tasarım kriterleri anlatılmıştır. Dördüncü bölümde incelenen örnekler doğrultusunda havaalanı sınıflandırması yapılmış ve bu sınıflandırma paralelinde yolcu kapasitesi birbirinden farklı üç örnek üzerinde terminal binalarının işlevsel yönden benzerlik ve değişimleri ortaya çıkartılarak değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde sonuç ve öneriler ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractAirport terminal buildings are planned upon the development potential of the region they are located in. The airport passenger capacity is a significant aspect of planning and design of a terminal building. This study classifies airports upon an evaluation of today?s airport terminal buildings and examines three international airports abroad with different capacities as functional case studies. Relations between the air side and land side are comparably charted and variable criteria have been applied for each airport.The first chapter handles the content of the thesis, reason of the study, purpose, scope and method. The second chapter provides general information on the historical development of airport terminal buildings and airport components. Third chapter explains design criteria that affect airport designing. The fourth chapter classifies airports in light of the examples studied and in parallel to this classification, evaluates the similarities and transformations of terminal buildings on a functional basis through three examples of different passenger capacities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleHava alanı terminal binaları tasarımında fonksiyonel ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of functional relationships in the design of airport terminal buildings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTerminal building
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmCapacity
dc.identifier.yokid423402
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301822
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess