Gerçek zamanlı görüntü oluşumu için kullanılan gölgeleme algoritmalarının cuda kütüphanesi ile geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçek zamanlı gölge oluşturma: bilgisayar grafiğinde hızlı ve hatasız görüntü elde etmek adına önemli bir kavramdır. Son zamanlarda bu konu üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Ancak bu çalışmalar yapılırken bir takım zorluklar ile karşılaşılmıştır. Bu zorluklardan en önemlisi performans artırmak ve kaliteli gölge oluşturmaktır. Temel olarak bu konuda daha önce oluşturulmuş geometri tabanlı gölge eşleme algoritmaları kullanılmıştır. Günümüzde grafik işlem birimi gücünden yararlanılarak gölge eşleme algoritmasında paralel hesaplama mimarisine sahip CUDA kütüphanesi kullanılarak performans ve kalite artışı sağlamaya çalışılmıştır. Üç boyutlu görüntü oluşturmada izlenilen görüntülerde gerçekçilik düzeyini ve performansı artırma üzerine yoğunlaşıp; saniye başına milyon sayıda üçgen gölgesi oluşturmaya çalışılmıştır. Real-time shadow formation: is an important concept in order to obtain fast and accurate images in computer graphics. Recently, several studies have been carried out on this topic. However, a number of difficulties have been encountered while these studies were being performed. The most important of these challenges was to increase performance and create a quality shadow. Basically, previously-created geometry-based shadow matching algorithms have been used in this issue. Today, performance and quality have been tried to be increased by using CUDA library which has the architecture of parallel computing in the shadow matching algorithm by utilizing graphic processing unit. It has been tried to create triangle shadow in million numbers per second by concentrating on increasing the level of realism and performance in images in creating three-dimensional images.
Collections