Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu, Abdullah
dc.contributor.authorKoca, Murat
dc.date.accessioned2020-12-06T11:15:59Z
dc.date.available2020-12-06T11:15:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98975
dc.description.abstractGerçek zamanlı gölge oluşturma: bilgisayar grafiğinde hızlı ve hatasız görüntü elde etmek adına önemli bir kavramdır. Son zamanlarda bu konu üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Ancak bu çalışmalar yapılırken bir takım zorluklar ile karşılaşılmıştır. Bu zorluklardan en önemlisi performans artırmak ve kaliteli gölge oluşturmaktır. Temel olarak bu konuda daha önce oluşturulmuş geometri tabanlı gölge eşleme algoritmaları kullanılmıştır. Günümüzde grafik işlem birimi gücünden yararlanılarak gölge eşleme algoritmasında paralel hesaplama mimarisine sahip CUDA kütüphanesi kullanılarak performans ve kalite artışı sağlamaya çalışılmıştır. Üç boyutlu görüntü oluşturmada izlenilen görüntülerde gerçekçilik düzeyini ve performansı artırma üzerine yoğunlaşıp; saniye başına milyon sayıda üçgen gölgesi oluşturmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractReal-time shadow formation: is an important concept in order to obtain fast and accurate images in computer graphics. Recently, several studies have been carried out on this topic. However, a number of difficulties have been encountered while these studies were being performed. The most important of these challenges was to increase performance and create a quality shadow. Basically, previously-created geometry-based shadow matching algorithms have been used in this issue. Today, performance and quality have been tried to be increased by using CUDA library which has the architecture of parallel computing in the shadow matching algorithm by utilizing graphic processing unit. It has been tried to create triangle shadow in million numbers per second by concentrating on increasing the level of realism and performance in images in creating three-dimensional images.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleGerçek zamanlı görüntü oluşumu için kullanılan gölgeleme algoritmalarının cuda kütüphanesi ile geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of shading algorithms used for real-time image formation with cuda library
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10018754
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355467
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess