UIC60 hızlı tren raylarının statik ve dinamik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde Demiryolu taşımacılığı her geçen gün daha da artmaktadır. Gerek nüfus sayımız gerekse yük taşıma açısından demiryolu taşıma kapasitesinin artması ve konforunun yükselmesi ülkemiz için önemli bir kazanç olacaktır. Çin'den Avrupa'ya ulaşacak modern ipek yolu projesi bilindiği üzere ülkemiz topraklarından da geçecektir. Bu çalışmada bu nedenle hızlı tren raylı sistemlerinde meydana gelen statik ve ray-teker kontak ilişkisinden kaynaklanan deformasyonlar incelenmiş ve analiz edilmiştir. Bu analiz için sonlu elemanlar yöntemi (FEM) kullanılmıştır. Ayrıca demiryolu konforunda bir diğer nokta olan gürültü noktasında da hesaplamalar ve bir takım öneriler getirilmiştir. In our country, Railway transportation is increasing day by day. n increase in railway transport capacity and an increase in comfort both in terms of population census and cargo handling will be an important benefit for our country. The modern silkroad project that will reach China from China will also pass through the territory of our country as it is known. In this study, deformations due to the static and rail-to-wheel contact relationships occurring in high-speed railway systems were investigated and analyzed. The finite element method (FEM) was used for this analysis. Furthermore, other issue in comfort of railway is noise which calculated in this study.
Collections