Türkiye`de verilen muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe eğitimi standartlarını karşılama düzeyi: Kafkas Üniversitesi`nde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Muhasebe meslek mensubu olmaya aday lisans öğrencilerinin, mesleki açıdan yetkin olma ve oluşan gelişmelere uyum sağlayabilmelerindeki en önemli unsur şüphesiz eğitimdir. Bundan dolayı muhasebe eğitimini düzenleyen ve birçok ülkede uygulama alanı bulan Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları geliştirilmiştir. Bu standartların Türkiye'de de uygulama alanı bulması mesleki açıdan son derece önemlidir. Çalışmada Türkiye'de eğitim gören öğrencilerin aldıkları eğitimin, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarını karşılama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde geliştirilmiş olan bir değerlendirme anketi ile konu hakkındaki veriler toplanmıştır. Araştırma örneklemini, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören ve muhasebe dersleri alan ve almakta olan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada anket ilgili öğrencilere uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 16.0 programı aracılığıyla `t testi` ve `tek yönlü varyans analizi` (one-way ANOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarını karşılama düzeyine yönelik olarak, genellikle sınıf ve bölüm bazında farklılaşan amaçlar doğrultusunda, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları çerçevesinde, muhasebe eğitiminin yürütülmesi gerektiği sonucuna ulaşılmış ve bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe Eğitimi, Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları Education is without doubt the most important factor for undergraduate students who are accounting profession candidates, to be avocationally competent and to adapt to developments. Because of this, International Accounting Education Standards were developed and found application areas in many countries. Application of these Standards in Turkey is also important for accounting profession. In this study, examination of accounting education, which students receive in Turkey education is intended. Within the framework of this objective, data were gathered via an assessment questionnaire. Research sample is composed of students who have received/are receiving accounting courses in Kafkas University Faculty of Economic and Administrative Sciences. The survey was applied to the students and `t test` and `one-way ANOVA` were performed to the data gathered, via SPSS 16.0. The results revealed that accounting education should be given within the framefork of International Accounting Education Standards.Keywords: Accounting, Accounting Education, International Accounting Education Standards
Collections